اساتید متخلق و عالم بزرگ‌ترین سرمایه حوزه‌های علمیه هستند
کد خبر: 3969042
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

اساتید متخلق و عالم بزرگ‌ترین سرمایه حوزه‌های علمیه هستند

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اردبیل حضور اساتید متخلق را بزرگ‌ترین سرمایه حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: باید قدردان تلاش و زحمات این قشر زحمتکش و پرتلاش باشیم.

اساتید متخلق و عالم بزرگ‌ترین سرمایه حوزه‌های علمیه هستندبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام علی کریمی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اردبیل، ۱۳ اردیبهشت‌ماه، در مراسم تجلیل از اساتید حوزه‌های علمیه برادران و خواهران اردبیل به مناسبت روز معلم، اظهار کرد: ارتقای فعالیت‌های مراکز خدمات حوزه‌های علمیه تا حد قابل توجهی بستگی به تلاش معلمان و اساتیدی دارد که می‌تواند در تمامی حوزه‌ها تأثیرگذاری خود را در عرصه تعلیم و تربیت نشان دهد.

وی بیان کرد: حقیقتاً سلوک اخلاقی و رفتار‌های فردی اساتید می‌تواند طلاب را در حوزه‌های علمیه آن طور که باید تربیت کند به طوری که طلاب عالم و عامل در حوزه‌های علمیه با وجود و حضور اساتید متخلق و عالم تربیت می‌شوند و این مهم‌ترین سرمایه مراکز حوزه علمیه است که باید این سرمایه‌های عظیم را قدر دانست.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان اردبیل بیان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت اساتید و عالمان به نحو احسن استفاده کنیم بدون شک آینده حوزه‌های علمیه را هم می‌توانیم تضمین کنیم و این یعنی معنویت دنیوی و اُخروی را نیز تقویت کرده و برای رسیدن به تعالی و پیشرفت گام‌های اساسی و هدفمند برداشته‌ایم.

کریمی تصریح کرد: تکریم مقام معلمان حوزه به مراتب بالاتر است، چرا که رسالت بزرگ و حساسی در قبال این بزرگواران بر گردن ماست و باید نهایت سعی و تلاش خود را برای قدردانی از تلاش و زحمات این تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت به‌کارگیریم و از گفته‌های آنان برای خود درس عبرت بگیریم.

وی اظهار کرد: تربیت طلاب و عالمان در جامعه اسلامی که هر لحظه در خطر سیطره و نفوذ دشمنان قرار دارد یک موضوع بسیار مهم و اساسی است و نیاز است تا مورد توجه ویژه و اساسی باشد و در این زمینه نباید از هیچ تلاشی فروگذار کنیم، تا بتوانیم جامعه اسلامی را از چنگ نفوذ دشمنان خارج کنیم.

انتهای پیام
captcha