حضور مردم در نهضت‌های نیکوکاری از ثمرات مثبت دوران کرونا است
کد خبر: 3967751
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

حضور مردم در نهضت‌های نیکوکاری از ثمرات مثبت دوران کرونا است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه همراهی مردم، صبر و پیشقدم شدن برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا را یکی دیگر ثمرات این دوران سخت دانست و افزود: در دوران کرونا ارگان‌ها و نهادها زحمات‌ بسیاری برای حفظ گروه‌های ضعیف جامعه کشیدند تا قوت قلبی برای آن‌ها و کمک به معیشتشان باشند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، هفتم اردیبهشت‌ماه در دوازدهمین مرحله توزیع کمک‌های مؤمنانه بین خانواده‌های نیازمند اظهار کرد: ویروس کرونا عوارض و صدمات بسیاری را بر جامعه تحمیل و بسیاری از خانواده‌ها را عزادار کرد اما در کنار این صدمات، رویش‌های مؤثری نیز در کشور شکل گرفت که تلاش و زحمات شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری کادر درمان یکی از این رویدادهاست.

وی با اشاره به اینکه همراهی مردم، صبر و پیشقدم شدن برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا یکی دیگر از ثمرات این دوران سخت است و افزود: در دوران کرونا ارگان‌ها و نهادها زحمات بسیاری برای حفظ گروه‌های ضعیف جامعه از آسیب‌های معیشتی کشیدند تا قوت قلبی برای آن‌ها و کمکی به معیشتشان باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: تمام افراد جامعه مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان هستیم چراکه اگر تلاش‌های صبورانه این قشر زحمتکش جامعه نبود شاید آسیب بیشتری را در جامعه شاهد بودیم.

وی با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی مردم کردستان در راستای تشکیل و حفظ این انقلاب افزود: تقدیم ۵ هزار و ۴۰۰ شهید و هزاران جانباز و آزاده از نمونه‌های بارز ایثار و فداکاری مردم استان کردستان بوده است.

مکتب اسلام؛ مکتب یاری و رحمت 

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه مکتب اسلام، مکتب یاری و رحمت برای همه انسان‌ها است، اظهار کرد: برگزاری رزمایش‌ کمک‌های مؤمنانه آرامش خاطری برای نیازمندان جامعه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام اعضای جامعه بشریت نیازمندهمکاری و تعاون هستند، افزود: مردم خیر کردستان و سپاه در تمامی بحران‌ها در کنار مردم نیازمند و آسیب‌دیده بوده‌اند و هیچگاه نیامندان را در عبور از دوران سخت تنها نگذاشته‌اند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: سپاه با لبیک گفتن به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات، عنوان نهادی پیشتاز ورود کرد و با شناسایی افراد نیازمند و دستگیری از آنان گام بسیار ارزشمندی در حمایت از اقشار نیازمند جامعه برداشته است.

وی کمک‌های مؤمنانه را بزرگترین جهاد فی سبیل‌الله و الگوی سخاوت و تعاون برای تمام کشورهای جهان است، افزود: این کمک‌های انسان دوستانه زمینه‌ساز عبور کشور از بحران و شکست این ویروس منحوس خواهد شد.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه تأمین جهیزیه برای اقشار ضعیف جامعه را از دیگر اقدامات ارزشمند این نهاد انقلابی دانست و یادآور شد: این امر موجب تشکیل پایه‌های زندگی در جوانان نوبخت نیازمند می‌شود.

انتهای پیام
captcha