بررسی عملکرد فیلم فجر/ نبرد شاعرانه با استبداد خودکامه
کد خبر: 3967455
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
پیشخوان نشریات/ «سینما اعتماد»

بررسی عملکرد فیلم فجر/ نبرد شاعرانه با استبداد خودکامه

اولین شماره ماهنامه «سینما اعتماد» به سینمای روسیه و انتشار مطالب مختلف دیگری چون بررسی عملکرد جشنواره فیلم فجر اختصاص دارد.

نگاه ویژه ماهنامه «سینما اعتماد» در اولین شمارهبه گزارش ایکنا، این ماهنامه در پنج بخش عرضه می‌شود. در بخش نخست، «هیچ فیلمی در کمد نمی‌ماند»، «تلاش برای ارایه سینمای آرمانی در سایه سیاست‌های تصفیه کبیر»، «فیلم‌ها هم انقلاب می‌کنند»، «نبرد شاعرانه با استبداد خودکامه»، «تولستوی تنها و استاکر سرگشته»، «قدرت چشم‌انداز و حافظه». در قسمت دوم که مربوط به پرتره سینماگران است می‌خوانیم؛ «سینمای حمید نعمت‌الله»، «مکدر است دل، آتش به خرقه خواهم زد» و «راوی شخصیت‌هایی در سرازیری فروپاشی روان».

در قسمت سوم، مباحثی چون؛ «خشم و هیاهو»، «سینما امر واقعی نیست»، «تلخ چون قرابه تیزایی»، «شطرنج‌باد چگونه دوباره متولد شد» و «داستانی گوتیک از خصوصیات خانوادگی» مطرح می‌شود.

بخش چهارم به جشنواره فجر اختصاص دارد. «سینما در توقیف» و «چشم‌اندازی در مه» این قسمت را تشکیل می‌دهند.

در بخش پایانی نیز مطالعات بینارشته‌ای موضوعاتی چون؛ «با شیطان کنار بیا»، «ادبیات برنارد شاو است و سینما چاپلین»، «در جست‌و‌جوی معنا...» و «بهشت از آن تو» آمده است.

«گام معلق لک‌لک» سرمقاله این ماهنامه سینمایی به قلم سردبیر این نشریه؛ مازیار فکری ارشاد است. سینما در توقیف و سینمای حمید نعمت‌الله نیز دو نوشته میثم محمدی؛ دبیر تحریریه این ماهنامه هستند.

لازم به ذکر است، این نشریه در 130 صفحه منتشر شده و قرار است به صورت ماهانه به صورت ضمیمه روزنامه اعتماد منتشر شود.

انتهای پیام
captcha