وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی بسیار نگران کننده است
کد خبر: 3966795
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی بسیار نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه وضعیت و آمارها بسیار نگران کننده و ناراحت کننده است، اظهار کرد: همه باید برای کنترل بیماری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنند، هر شخصی در هر موقعیتی و با هر شغلی باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را وظیفه خود بداند.

وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی بسیار نگران کننده استعباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه روند بیماران بستری، افزایش و موارد جدید بیماری همچنان بالا است، اظهار کرد: باید همگی به عنوان یک وظیفه به دستورالعمل‌ها پایبند باشیم و از مرگ عزیزان خود جلوگیری کنیم؛ چرا که هنوز شرایط بحرانی است.

وی با اشاره به رنگ‌بندی شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: تمامی مناطق استان، نارنجی و قرمز هستند و شهرستان سفیدی نداریم. با تداوم روند افزایشی مراجعه بیماران با مشکلاتی مانند کمبود اکسیژن مواجه خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه وضعیت و آمارها بسیار نگران کننده و ناراحت کننده است، اظهار کرد: همه باید برای کنترل بیماری تلاش کنند و باید نهایت تلاش‌مان را برای دعوت از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها برای کنترل بیماری کنیم؛ هر شخصی در هر موقعیتی و با هر شغلی باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را وظیفه خود بداند.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۰هزار دوز واکسن تحویل استان شده است، افزود: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان رو به پایان بوده و تا روز یکشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد.

درستی افزود: پزشکان عضو نظام پزشکی نیز شامل طرح واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان آذربایجان‌شرقی هستند.

وی بیان کرد: سرعت واکسیناسیون در آذربایجان‌شرقی بر اساس واکسن‌های تحویلی و تعیین اولویت‌ها خواهد بود و از پنجم اردیبهشت‌ماه واکسیناسیون سالمندان با ۸۰ سال در استان آغاز می‌شود و این قشر از جامعه علیه این بیماری واکسینه خواهند شد.

درستی همچنین با ابراز نگرانی از روند مستمر شیب تند مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی، یادآور شد: بیش از یک هزار و ۶۰۰ کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند و روزانه بیش از ۲۰ نفر در اثر کرونا فوت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: روزانه نتیجه حدود یک هزار آزمایش کرونا در آذربایجان‌شرقی مثبت می‌شود از این رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی بیش از گذشته ضروری است.

انتهای پیام
captcha