مراقب خطر ابتلا به عیب‌جویی و پرده‌دری در فضای مجازی باشیم
کد خبر: 3966764
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
یک کارشناس دینی مطرح کرد:

مراقب خطر ابتلا به عیب‌جویی و پرده‌دری در فضای مجازی باشیم

کارشناس دینی جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان بوشهر گفت: متأسفانه دنیای امروز و به‌خصوص فضای مجازی زمینه را بر پرده‌دری و عیب‌جویی از دیگران فراهم کرده است. فضایی که اگر مراقب نباشیم در دام گیر افتاده‌ایم و کم کم و بدون توجه، به عیب‌جویی و پرده‌دری از دیگران دچار می‌شویم.

ابتلای به عیب جویی و پرده‌دَری محصول استفاده نادرست از فضای مجازی استبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، کارگروه هيئت اندیشه‌ورز «دين، سلامت و سبک زندگی» جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان بوشهر برای دومین سال متوالی، نشست‌های تخصصی در حوزه تدبر و تفسیر علوم قرآنی به همت مؤسسه طاهای بوشهر و با همکاری مؤسسه حضرت رقیه(س) بوشهر و با مشارکت مرکز افق شهدای قرآنی مناء امامزاده میراحمد ابن موسی الکاظم(ع) شهرستان تنگستان، را به‌صورت مجازی در قالب حمایت از «پویش مردمی جلسات خانگی قرآن کریم» در ماه مبارک رمضان در پیام‌رسان‌های ایتا و اینستاگرام برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالحمید جنگی، کارشناس دینی جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان بوشهر در نخستین جلسه تدبر و تفسیر علوم قرآنی که در مرکز افق شهدای قرآنی مناء امامزاده میراحمد ابن موسی الکاظم(ع) شهرستان تنگستان برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم، نهج‌البلاغه و زیارت عاشورای امام حسین(ع) تجلی توحید است، اظهار کرد: بهترین و متعالی‌ترین سبک زندگی، سبک زندگی توحیدی منطبق با دستورات پروردگار سبحان و آموزه‌های دین اسلام راستین است.

استاد معارف قرآنی و علوم تربیتی دانشگاه فرهنگيان پردیس علامه طباطبايی بوشهر در این جلسه مجازی به تفسیر آیه ۷۰ سوره مبارکه فرقان «إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً؛ کسانی که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدل می‌کند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است» پرداخت و افزود: پوشیده نگاه داشتن عیوب مؤمنان یکی از نشانه‌های سلامت تقوایی و اخلاقی مردم و به‌خصوص جامعه ایمانی است.

کارشناس نماز قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر در ادامه استفاده نادرست از فضای مجازی را از عوامل ابتلا به عیب‌جویی و پرده‌دری دانست و گفت: در این رابطه روایتی که در صفحه ۴۳۳ جلد نهم کتاب تفسیر کنز الدقائق از بیان امام رضا(ع) به نقل از پیامبر مکرم اسلام(ص) آمده است، ذیل این آیه می‌فرماید روز قیامت خدا درباره مؤمنان بذل رحمت می‌فرماید و آنان را بر گناهان خودشان آگاه کرده و سپس آنان را عفو می‌کند، به‌طوری که هیچ یک از پیامبران مرسل و فرشتگان مقرب بر گناهان آنان آگاه نشوند و سپس لغزش‌ها و گناهان آن‌ها را به حسنات تبدیل می‌فرماید.

وی اضافه کرد: شاید مهم‌ترین درسی که بتوان از این روایات حضرت ثامن الحجج(ع) آموخت این باشد که خداوند با تمام قدرت و حقانیتش تا این حد با بندگان خود، کریمانه رفتار می‌کند که حتی انبیاء مرسل و ملائکه مقرب را هم به حریم عیب‌پوشی خدا، راهی نیست.

حجت‌الاسلام جنگی اظهار کرد: ششمین خورشید خاندان آل محمد(ص) حضرت شیخ الائمه امام جعفر صادق(ع) در رابطه با پیامبرانی که خود مرحم رازند و فرشتگان که نویسنده دقیق هستند، می‌فرماید که بر بنده مؤمن سزاوار است که سه خصلت از خداوند و پیامبر و امامان معصوم بیاموزد. پس صفتی که از خداوند باید در خود ایجاد کند، این است که بر عیوب و اسرار مردم؛ عیب‌پوشی باشد.

کارشناس نماز قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر در ادامه تصریح کرد: متأسفانه دنیای امروز و به خصوص فضای مجازی زمینه را بر پرده‌دری و عیب‌جویی از دیگران فراهم کرده است. فضایی که اگر مراقب نباشیم در دام گیر افتاده‌ایم و کم کم و بدون توجه، به عیب‌جویی و پرده‌دری از دیگران دچار می‌شویم.

علاقه‌مندان می‌توانند به‌عنوان میهمان و به‌صورت برخط، از طریق سامانه پیام‌رسان نشریه الکترونیکی و مجازی «طلوع» به آدرس https://eitaa.com/tolounews و اینستاگرام tcimci.it@ در این نشست‌ها شرکت کنند.

اخبار و برنامه‌های هیئت اندیشه‌ورز «دين، سلامت و سبک زندگی» جامعه فرهنگی قرآنی عصر استان بوشهر، به همت واحد رسانه و ارتباطات نوین مؤسسه قرآنی طاهای بوشهر از طریق کانال پیام‌رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/tolounews در دسترس مخاطبان است.

یادآور می‌شود، بررسی موضوعات نوین و مورد ابتلا، بهره‌مندی از اساتید مجرب و متخصص، حمایت مادی و معنوی از مقالات و فعالیت‌های پژوهشی مرتبط در حوزه دين، سلامت و سبک زندگی، از مزایای این دوره از سلسله نشست‌های فرهنگی و رسانه‌ای جامعه قرآنی عصر استان بوشهر عنوان‌ شده است.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha