فوت بیش از ۴ هزار بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3966410
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸

فوت بیش از ۴ هزار بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: چهار هزار و ۳۴۵ نفر بیمار مثبت کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز فوت کردند.

فوت بیش از ۴ هزار بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، روز چهارشنبه، اول اردیبهشت‌ماه  گفت: ۴ هزار و ۳۴۵ نفر بیمار مثبت کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: یک هزار و ۶۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند و این رقم نسبت به بیشترین بستری‌ها که در پیک سوم در آبان ماه سال گذشته تجربه کردیم ۸ درصد افزایش یافته است.

صومی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که بیشترین رقم در میزان بستری‌های روزانه در سال جاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند و ۳۰۴ بیمار بستری هم در بخش‌های ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند که هر لحظه ممکن است دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵ درصد بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی فوت کرده‌اند ادامه داد: پیش بینی می‌شود شیب صعودی بیماری در ۲ هفته اول اردیبهشت ادامه داشته باشد و امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی وضعیت بهتر شود.

صومی اضافه کرد: ۸ هزار تخت فعال در آذربایجان شرقی وجود دارد و در شرایط خاص ۴ هزار تخت رامی‌توان به بیماران کرونایی اختصاص داد.

وی اظهار کرد: بیماران کرونایی به شدت نیازمند دستگاه اکسیژن هستند که از این ۴ هزار تخت فقط ۲ هزار و ۵۰۰ تخت جوابگوی نیازمندان به اکسیژن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص میزان واکسیناسیون گروه اول نیز گفت: تا به امروز ۴۱ هزار و ۵۳۶ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha