خدمات هفت میلیارد ریالی گروه‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3965982
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

خدمات هفت میلیارد ریالی گروه‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار خراسان‌جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی به خدمات ارائه شده در نوروز سال جاری در مناطق محروم و کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی علاوه بر حوزه‌های عمرانی، در حوزه سلامت و بهداشت، دام و طیور، اقتصاد و اشتغال، علمی و آموزشی، آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و حوزه‌های خدماتی در نقاط محروم استان خدماتی به ارزش هفت میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال ارائه دادند.

ارائه خدماتی به ارزش هفت میلیارد ریال توسط گروه‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، 31 فروردین‌ماه  ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقدیر از جهادگران فعال بسیجی که نوروز امسال در اردوهای جهادی مناطق محروم حضور فعال داشتند، اظهار کرد: خوشبختانه در نوروز امسال با استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان از اردوهای جهادی در سطح استان خراسان‌جنوبی مواجه بودیم.

وی افزود: جهادگران بسیجی همواره در سرما، گرما، سیل، زلزله، کرونا و هر شرایط سخت دیگری پای کار هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه جهادگران خدمت به خلق را سرلوحه کار خود قرار داده و برایشان فرقی نمی‌کند که در چه شرایطی هستند، اظهار کرد: استان خراسان‌‌جنوبی به‌واسطه مرزی بودن و اینکه یکی از استان‌های کم‌برخوردار است، هر ساله فصل تابستان و تعطیلات عید نوروز میزبان گروه‌های جهادی از استان و حتی استان‌های دیگر برای محرومیت‌زدایی بود، اما در نوروز امسال به‌دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی میزبان حضور گروه‌های جهادی میهمان نبودیم و بیشتر گروه‌های جهادی بومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم استان خدمت‌رسانی کردند.

هنری با بیان اینکه در نوروز امسال ۱۳۰ گروه جهادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار و محروم این استان فعالیت کردند، ادامه داد: امسال تنها چهار گروه جهادی دانشجویی میهمان از دانشگاه‌های تهران ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های مرزی زیرکوه، سربیشه و نهبندان حضور داشتند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی به خدمات ارائه شده در نوروز سال جاری در مناطق محروم و کم‌برخوردار اشاره کرد و افزود: گروه‌های جهادی علاوه بر حوزه‌های عمرانی، در حوزه سلامت و بهداشت، دام و طیور، اقتصاد و اشتغال، علمی و آموزشی، آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و حوزه‌های خدماتی در نقاط محروم استان خدماتی به ارزش هفت میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال ارائه دادند.

هنری یادآور شد: جهادگران بسیجی بیش از ۸۰۰ بسته معیشتی، ۶۷۰ بسته شیرینی و یک هزار و 200 کیلو میوه شب عید بین نیازمندان مناطق محروم توزیع کردند و همچنین در زمینه عمرانی بیش از ۱۰۰ منزل محروم مرمت و بهسازی و تعداد ۹۷ سرویس بهداشتی در مناطق محروم ساخته شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ گروه جهادی در سطح استان در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی، بهداشت و سلامت، علمی، توزیع بسته‌های معیشتی، طرح شهید سلیمانی و... خدمت‌رسانی کردند، بیان کرد: از این تعداد گروه جهادی بیش از یک هزار و 500 نفر جهادگر بسیجی فعالیت داشتند که از این تعداد یک هزار و 180 جهادگر آقا و ۴۱۰ جهادگر از بانوان بسیجی مشارکت داشتند.

انتهای پیام
captcha