تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده مریوان
کد خبر: 3963655
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده مریوان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به وقوع زلزله 5.3 ریشتری در مرز عراق و استان کردستان و آسیب دیدگی منازل مسکونی در مریوان گفت: واحدهای مسکونی زلزله‌زده مریوان با همکاری دولت، بازسازی و تعمیر می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان دیروز، 21 فروردین‌ماه در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده مریوان و روستای جشنی‌آباد، اظهار کرد: واحدهای مسکونی در مریوان و روستاهای تابعه در پی وقوع زلزله ۵.۳ ریشتری شامگاه سه‌شنبه، 17 فروردین‌ماه در مرز عراق و استان کردستان، دچار آسیب‌ شدند.

وی با اشاره به آسیب‌دیدگی ۴۷۶ واحد مسکونی روستایی و شهری مریوان و نیاز به تعمیر و بازسازی این واحدها، افزود: پس از وقوع این زلزله تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر به یاری مردم زلزله‌زده شتافتند و برای اهالی چادرهای اسکان موقت برپا کردند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر اینکه نیروهای سپاه در کنار مردم زلزله‌زده خواهند بود، بیان کرد: نیروهای سپاه مسائل و مشکلات مناطق زلزله زده را بررسی خواهند کرد و برای تعمیر و بازسازی آن اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به تعداد مجروحان این زلزله یادآور شد: این زمین لرزه منجر به فوت کسی نشد اما تعدادی از هموطنانمان مجروح شدند که از مراکز درمانی ترخیص شدند و حال عمومی آنها خوب است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال بررسی وضعیت واحدهای مسکونی و میزان خسارت وارد شده به منازل روستایی و شهری مریوان هستند.

انتهای پیام
captcha