اساسی‌ترین نیاز فرهنگی جامعه بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان است
کد خبر: 3963203
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

اساسی‌ترین نیاز فرهنگی جامعه بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان است

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: اساسی‌ترین نیاز فرهنگی جامعه بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان است که در سال‌های اخیر نیز نقش اساسی داشته است.

اساسی‌ترین نیاز فرهنگی جامعه بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان استبه گزارش ایکنا از اردبیل، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، ۱۹ فروردین‌ماه، در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در اردبیل اظهار کرد: هنرمندان متعهد و انقلابی همسو با فضیلت‌های انسانی پیش می‌روند و هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای شناخت هر چه بیشتر این هنرمندان است و در این زمینه دیدار با هنرمندان پیشکسوت نیز لازمه اساسی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: خدمات و فعالیت‌های هنری در این ایام با محوریت فرهنگ و هنر به دلیل شرایط کرونایی به صورت خاص و محدود بوده، اما از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف مورد نظر در این راستا دریغ نکردیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: تعالی‌بخشی به حوزه فرهنگ و هنر برای رشد و پرورش انسان‌ها و رساندن آنان به تکامل لازمه اساسی است و همراه با ارزش‌هایی است که جایگاه و نقش مردم را در نظام حاکمیت و مردم سالاری دینی عجین کرده که بنابراین هنر انقلابی از هنر دینی جدا نیست.

رجبی تصریح کرد: هنرمندان ویژگی‌های مختلفی اعم از مقاومت، صبر و جهاد را دارند و این همان هنر انقلابی - دینی است که برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند آلام و درد‌های جامعه را تسکین بخشد.

وی اظهار کرد: اساسی‌ترین نیاز فرهنگی جامعه بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنرمندان است که در سال‌های اخیر نیز نقش اساسی به دنبال داشته که بسیار حائز اهمیت و اساسی است و نیاز است در این زمینه تمام سعی و تلاش خود را برای تحقق این اهداف به‌کار ببندیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی از ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی معرفی شده است و ویژه‌برنامه‌های تقدیر و تجلیل از هنرمندان متعهد استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha