تبریز در آستانه وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد
کد خبر: 3962713
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

تبریز در آستانه وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد

فرماندار تبریز گفت: آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان تبریز در حال افزایش بوده و در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد.

تبریز در آستانه وضعیت قرمز کرونایی قرار داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی فرمانداری، بهروز مهدوی، فرماندار تبریز، شامگاه دوشنبه، 16 فروردین‌ماه، در جلسه ستاد کرونای شهرستان، گفت: آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان تبریز در حال افزایش بوده و در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد.

وی افزود: به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام پایانی سال و تعطیلات عید، تبریز از وضعیت زرد خارج شده و اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد.

مهدوی افزود: وضع موجود بسیار شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، وضعیت تبریز قرمز خواهد شد.

فرماندار تبریز، با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در روزهای اخیر، بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی نقش مهمی در کنترل بیماری کووید ۱۹ داشته و متأسفانه مدتی است که به خوبی رعایت نمی‌شود، حتی استفاده از ماسک تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای کامل دستورالعمل وضعیت نارنجی، گفت: گروه‌های شغلی سه و چهار به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود و هم‌چنین ورود خودروهای غیربومی به تبریز ممنوع است.

مهدوی ادامه داد: ادارات عادی و شرکت‌های خصوصی نیز با یک دوم کارمندان و ادارات خدمت رسان به دو سوم کارمندان مشغول به فعالیت خواهند بود.

انتهای پیام
captcha