افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3961879
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با افزایش مسافران ورودی به آذربایجان‌شرقی و کم توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در حال افزایش است.

افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

عباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: با افزایش مسافران ورودی به آذربایجان‌شرقی و کم توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی، شمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در حال افزایش است.

وی افزود: آمار ورودی کرونایی‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی در روزهای گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

درستی اظهار کرد: ۲ هفته قبل آمار بستری‌های کرونایی استان زیر ۴۰۰ نفر بود که این رقم اکنون به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اضافه کرد: موارد مثبت روزانه ابتلا به کرونا نیز در استان رو به افزایش و نگران کننده بوده و تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی نیز شروع به افزایش کرده است.

وی ادامه داد: تعداد شهرهای نارنجی کرونا در آذربایجان‌شرقی نیز سیر صعوی دارد، به گونه‌ای که اکنون شهرستان‌های هشترود، میانه، شبستر، جلفا و عجب‌شیر نارنجی هستند و سراب قرمز است.

درستی در خاتمه متذکر شد: در صورت تداوم بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، شاهد افزایش شهرهای نارنجی و قرمز در آذربایجان‌شرقی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha