تجمع در پارک‌ها و طبیعت مراغه ممنوع شد
کد خبر: 3961781
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

تجمع در پارک‌ها و طبیعت مراغه ممنوع شد

فرماندار شهرستان مراغه گفت: با افزایش تعداد بیماران و بستری‌ها در این شهرستان روز انس با طبیعت هرگونه تجمع و دورهمی در پارک‌ها، بوستان‌ها و طبیعت این شهر ممنوع اعلام شده است.

تجمع در پارک‌ها و طبیعت مراغه ممنوع شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدعلی موسوی، فرماندار شهرستان مراغه، امروز، 10 فروردین‌ماه، در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان، گفت: با افزایش تعداد بیماران و بستری‌ها در این شهرستان روز انس با طبیعت هرگونه تجمع و دورهمی در پارک‌ها، بوستان‌ها و طبیعت این شهر ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: تعداد بستری‌های کرونا در مراغه از ۲۳ نفر در دو هفته قبل به بیش از ۵۰ نفر در زمان حاضر رسید ه است.

موسوی، اضافه کرد: عادی انگاری کرونا در مراغه موجب شده رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان به زیر ۵۰ درصد برسد.

فرماندار شهرستان مراغه افزود: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خانواده‌ها، سطح شهر و بازار زمینه ساز پیک چهارم کرونا با شدت بیشتر نسبت به دفعات قبل خواهد بود.

وی افزود: افزایش نظارت بربازار، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، مراکز شلوغ خدماتی در روز‌های آینده برای کنترل پیک جدید بسیار ضروری است.

موسوی ادامه داد: با توجه به احتمال تجمع‌های خانوادگی در روز ۱۳ فروردین و ایجاد زمینه برای شیوع بیشتر بیماری کرونا، بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها و رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، بهترین راه پیشگیری است.

فرماندار مراغه بیان کرد: با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی و مهمانپذیر بودن این شهرستان، رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط آحاد شهروندان و مسافران نوروزی بیش از پیش حیاتی است و این ضرورت باید به گوش مردم برسد.

انتهای پیام
captcha