چهار شهر آذربایجان‌شرقی در وضعیت نارنجی قرار دارند / افزایش تعداد مبتلایان کرونا
کد خبر: 3961736
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

چهار شهر آذربایجان‌شرقی در وضعیت نارنجی قرار دارند / افزایش تعداد مبتلایان کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در مورد آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در آذربایجان‌شرقی، گفت: سراب در وضعیت قرمز، عجب‌شیر، جلفا، شبستر و میانه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

چهار شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت نارنجی قرار دارند / افزایش تعداد مبتلایان کرونا

عباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از روند افزایشی مبتلایان به کرونا در برخی شهرهای استان خبر داد و گفت: متأسفانه به علت بی‌توجهی مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روزهای اخیر، آمار کرونا در آذربایجان‌شرقی افزایش یافته است.

وی در مورد آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در آذربایجان‌شرقی افزود: سراب در وضعیت قرمز، عجب‌شیر، جلفا، شبستر و میانه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

درستی ادامه داد: هوراند، کلیبر، خدافرین، ورزقان، هریس و چاراویماق در وضعیت آبی و بقیه شهر‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از احتمال وقوع خیز چهارم کرونا در آذربایجان‌شرقی هشدار داد و از مردم خواست تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به کنترل کرونا کمک کنند.

وی گفت: در این شرایط لازم است مردم از مسافرت، رفتن به میهمانی، دورهمی و حضور در تجمعاتی مانند خرید خودداری کنند.

درستی همچنین از تزریق حدود ۸۵۰۰ دوز واکسن کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این آمار غیر از واکسن تزریقی به کادر درمان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: روند واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌شرقی هم مطابق با سراسر کشور در حال انجام بوده و غیر از مقدار مذکور، ۴۰ درصد از واکسن‌ها هم به کادر بهداشت و درمان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون سایر گروه‌ها هم شامل سالمندان، جانبازان، کارکنان آرامستان‌ها و بیماران خاص مانند بیماران دیالیزی و بیماران مبتلا به هموفیلی در حال انجام بوده و روز گذشته هم تعدادی از پاکبانان واکسینه شدند.

انتهای پیام
captcha