ارومیه به رنگ قرمز کرونایی درآمد
کد خبر: 3961335
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

ارومیه به رنگ قرمز کرونایی درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت کرونایی ارومیه و نقده به رنگ قرمز درآمده است.

ارسالی| ارومیه به رنگ قرمز کرونایی درآمدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، 7 فروردین، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار کرد: در هفته‌های اخیر با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روند ابتلا به کرونا و در نتیجه بستری بیماران حالت صعودی به خود گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر دو شهرستان ارومیه و نقده به رنگ قرمز کرونایی درآمده و این زنگ خطر افزایش تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها را در این شهرستان‌ها به صدا درآورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در استان‌های مجاور نیز روند ابتلا به کرونا افزایش یافته است، ادامه داد: برای همین منظور شهرستان‌های همسایه با استان‌های مجاور نیز در معرض خطر قرار داشته و برای همین منظور مردم باید بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی در  سطح استان نیز شیوع پیدا کرده است، عنوان کرد: همزمان با افزایش این بیماری، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک نیز در برخی موارد به پنج درصد رسیده است.

آقازاده تصریح کرد: خریدها و دیدوبازدیدهای نوروزی و سهل‌انگاری مردم از جمله دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان است.

انتهای پیام
captcha