پیوند با خاندان اهل بیت(ع) یکی از راه‌های رسیدن به احسن الحال است
کد خبر: 3960648
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

پیوند با خاندان اهل بیت(ع) یکی از راه‌های رسیدن به احسن الحال است

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: پیوند با خاندان اهل بیت(ع) یکی از راه‌های رسیدن به حال نیکو است که از مقدس‌ترین پیوندهای عالم بوده و این ارتباط باید در سه حالت باطنی، قلبی و عملی باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی، مدرس حوزه و دانشگاه امروز، ۲۹ اسفند ماه در جمع ندبه ‌خوانان مهدیه بندرانزلی اظهار کرد: در آغاز ماه شعبان که ماه سرور و شادی اهل بیت(ع) است و در آخرین جمعه سال هستیم، باید با نو شدن سال و آغاز بهار که همه چیز طراوت پیدا می‌کند قلب‌های خود را به سمت نور و احسن حالات ببریم.

وی با بیان اینکه در زیارت‌نامه امام زمان(عج) می‌خوانیم «السَّلَامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیام؛ سلام بر بهار مردمان و خرمی روزگاران»، افزود: یکی از القاب آن حضرت بهار است و قطعا تا امام عصر ظهور نکند دوران خزان است.

حسینی اراکی با تاکید بر اینکه اگر کسی به احسن الحال نرسد بهره واقعی را نبرده است، گفت: پیوند با خاندان اهل بیت(ع) یکی از راه‌های رسیدن به حال نیکو است که از مقدس‌ترین پیوندهای عالم بوده و این ارتباط باید در سه حالت باطنی، قلبی و عملی باشد.

این مدرس حوزه و دانشگاه به دعای لحظه تحویل سال اشاره و تصریح کرد: احس الحال باید علاوه‌بر حال خوب ظاهری، باطنی هم باشد و در صورت پیوند با معارف دینی و سیره اهل بیت(ع) خدای متعال احسن الحال را به ما عطا خواهد کرد. همانطور که ررق مادی ما دست خداوند است رزق معنوی هم از خدای متعال است و اگر مراقب باطن خودمان باشیم در همه روزها احسن الحال را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مراقبت از باطن سخت است و حال خوب بدون مراقبت محقق نمی‌شود، افزود: یکی از مراقبت‌هایی که باید مورد نظر داشته باشیم و مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) بوده که فرمود «در اعضا و جوارح زبان را از سه چیز حفظ گفت غیبت، سخن چینی همچنین سخنان بیهوده و بی فایده».

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم حالمان خوب شود باید با خداوند ارتباط مستمر داشته باشیم، گفت: در بخشی از مناجات شعبانیه می‌خوانیم «إِلَهِی هَبْ لِی كَمَالَ الاِنْقِطَاعِ إِلَیكَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِیاءِ نَظَرِهَا إِلَیكَ‏؛ اى خدا مرا انقطاع كامل بسوى خود عطا فرما و روشن ساز دیده‏ هاى دل ما را به نورى كه به آن نور تو را مشاهده كند» و اگر دیده‌ای نور خدای متعال را ببیند دیگر به سمت غیر خدا تمایل نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط با خدای متعال موجب احسن الحال می‌شود، افزود: حضرت علی(ع) در خطبه متقین فرمود خدا در چشم و دل متقین و پرهیزگاران بزرگ است و عظمت پرورگار را درک می‌کند لذا بقیه در نظرش کوچک می‌شوند.

حسینی اراکی با بیان اینکه احسن الحال در اثر اشتغال قلبی به خدا ایجاد می‌شود، گفت: اولین دستاورد احسن الحال خشوع است و برای اشتغال قلب به خدا باید مراقب دل دادن‌هایمان باشیم، الان دنیای ما دنیای غفلت است و در مشغله زندگی روزمره و دنیای تکنولوژی، دل‌های ما مشغول معشوق غیر حقیقی شده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود «صبر در سختی ها، شکر در نعمت، دعا در هنگام بلا سه ویژگی هستند که اگر به آن برسیم خیر دنیا و آخرت را خواهیم داشت» لذا در سال جدید تلاش کنیم تا در کسب ویژگی‌های اخلاقی جدیت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha