فرهنگ عاشورا به وسیله هنر اشاعه شود
کد خبر: 3959730
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

فرهنگ عاشورا به وسیله هنر اشاعه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان برگزاری برنامه‌های هنری و فرهنگی را راه ترویج و شناساندن ظرفیت‌های معنوی دانست و گفت: فرهنگ عاشورا به وسیله هنر اشاعه شود.

ترویج فرهنگ عاشورا به وسیله هنر

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان عصر روز گذشته، 24 اسفنددر مراسم آغاز به کار نمایشگاه عکس مهر محرم  با بیان اینکه فرهنگ عاشورا باید به وسیله هنر اشاعه شود، یادآور شد: استفاده از هنرمندان و آثارشان برای اشاعه هنر و شناساندن ظرفیت‌های معنوی ما ضرورت دارد.

وی مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی را در کنار هنر، یک کار ماندگار برشمرد و افزود: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند به جوانان ما شناخت از اهل بیت(ع) و ظرفیت‌های معنوی بدهد که در دین ما بسیار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه سوگواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و معنوی مانند مهر محرم در راستای پیام و رسالت عاشورا کار می‌کنند، اظهار کرد: پیام عاشورا مقابله با ظلم و ستم است که در این راستا چه راهی بهتر از هنر برای اشاعه و احیای فرهنگ دینی که باید مسئولان به این موضوع دقت داشته باشند.

آیت‌الله شاهچراغی خواستار زنده نگه‌داشتن ارزش‌های جامعه مانند فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی در سطح جامعه از سوی فعالان فرهنگی استان شد و گفت: میزبانی مراسم فرهنگی و هنری مختلف در واقع گامی به سوی این فرهنگ متعالی است.

امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با اشاره به اینکه تلاش‌های خوبی برای ترویج فرهنگ دینی و به خصوص سیره حسینی(ع) در استان صورت گرفته اظهار کرد: تدوین طرح‌های مرتبط با ترویج فرهنگ حسینی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط یکی از این فعالیت‌ها است.

وی افزود: تاکنون برای ۱۶ روستای استان واقع در شهرستان میامی طرح و برنامه مدون ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی(ع) طراحی و تدوین شده که در این راستا این طرح با محورهایی که دارد، در دیگر روستاهای استان نیز اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تأکید بر اینکه کتابچه مرتبط با این طرح نیز تدوین شده یادآور شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاهای میامی استان تدوین و با همراهی مراکز و مسئولان فرهنگی برگزار خواهد شد تا شاهد اعتلای فرهنگی روستاهای استان باشیم.

انتهای پیام
captcha