نشست تعاملی اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان با مدیرکل صدا و سیمای استان برگزار شد
کد خبر: 3959602
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

نشست تعاملی اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان با مدیرکل صدا و سیمای استان برگزار شد

نشست اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اصفهان با مدیر کل صدا و سیمای استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ نشست اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان اصفهان با بهرام عبدالحسینی، مدیر کل صدا و سیمای استان با حضور معاونان صدا و سیما شامل قائم مقام، طرح و برنامه، فضای مجازی،  شنبه، 23 اسفندماه در محل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست، پیشنهادات اتحادیه تشکل‌های قرآنی اصفهان ارائه و مقرر شد تا در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شوند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی می‌توان به تشکیل اتاق فکر در خصوص نحوه گسترش فعالیت‌های قرآنی و تعامل اهالی قرآن با صدا و سیما و اتحادیه، انعکاس اخبار قرآنی به‌صورت روزانه از طریق اتحادیه به‌ویژه در برنامه صبحگاهی و قبل از نماز ظهر، انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی و مؤسسات در برنامه‌های خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان از طریق اتحادیه، پوشش خبری همایش‌ها، مسابقات و ... اشاره کرد.

استفاده از میهمانان، کارشناسان، شاخصان و خانواده‌های قرآنی برجسته در برنامه‌های شاخص صدا و سیما از قبیل زنده‌رود، هشت بهشت و ... با هدف الگوپذیری نسل جوان و نوجوان، استفاده از خردسالان و کودکان مراکز قرآنی در برنامه‌های کودک و نوجوان، تهیه یک برنامه ثابت ماهیانه با بخش‌‌های مختلف و جذاب پس از بررسی در اتاق فکر ذکر شده، تولید و پخش برنامه خاص ایام مانند ماه رمضان، دهه فجر و ...، برگزاری جلساتی با حضور مسئولان قرآنی اتحادیه و بخش مردمی در ارتباط مستقیم با مردم یا برنامه ارتباط با مسئولان نیز از مواردی بود که در مورد آن‌ها در این نشست توافقاتی به عمل آمد.

از دیگر پیشنهادات ارائه شده، انعکاس فعالیت‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و تولیدات مراکز قرآنی با پیام و برداشت قرآنی اعم از تئاتر قرآنی، فیلم، کلیپ‌های کوتاه و ...، برگزاری یک برنامه مسابقه‌ای جذاب و همچنین برنامه دیگری شبیه مشاعره ویژه جوانان و نوجوانان با مضامین قرآنی، بحث پاسخ به شبهات و منابر قرآنی با سبک و سیاق جذاب و تهیه و تولید تیزر و زیرنویس و پخش در برنامه‌های پربیننده با معرفی‌نامه اتحادیه بود.

انتهای پیام
captcha