زیرساخت انسانیت به دست پیامبر اکرم (ص) پایه ریزی شد
کد خبر: 3959090
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

زیرساخت انسانیت به دست پیامبر اکرم (ص) پایه ریزی شد

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: پیامبر اکرم (ص) زیرساخت انسانیت و ارزش‌های بزرگ و مهم انسانی را پایه ریزی کرد و این پایه ریزی از فرد شروع شده و به صورت گروهی و جمعی در جامعه نمایان شد.

زیرساخت انسانیت به دست پیامبر اکرم (ص) پایه ریزی شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز، 21 اسفندماه، در مراسم تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت تیپ مهندسی رزمی فجر جهادسازندگی و فرزندان شاهد شاغل در سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: پیامبر اکرم (ص) زیرساخت انسانیت و ارزش‌های بزرگ و مهم انسانی را پایه ریزی کرد و این پایه ریزی از فرد شروع شده و به صورت گروهی و جمعی در جامعه نمایان شد.

وی مبعث را بزرگترین رویداد و رخداد تاریخ بشریت دانست و گفت: رسول خدا(ص) در روز مبعث رفتارهای غیرانسانی را تغییر و ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی را به عنوان رفتارهای الگویی جامعه انسانی پی ریزی کرد و با تشکیل حکومت اسلامی برای تدام و حفظ این ارزش‌ها وارد میدان شد.

فقیه، به توسعه حکومت اسلامی و حفظ ارزش‌های پایه ریزی شده پیامبر اکرم(ص) توسط امیرالمومنین (ع) تاکید کرد و افزود: گاه رفتارهای فردی امام علی (ع) به صورت یک حکومت نمایان شده و به نزدیکترین انسان‌های اطراف حتی دختر گرامی خود تذکر می‌داد که هرگز نباید به بیت المال مسلمانان چشم داشته باشند که در این صورت مورد قهر ایشان قرار خواهند گرفت.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به اشاره به توجه ویژه امیرالمومنین (ع) به استانداری‌ها برای مراقبت از حقوق مردم در برابر وسوسه‌ها و دشمنان، ادامه داد: امام علی(ع) با ارسال ابلاغیه‌هایی همواره از استانداران خود می‌خواست تا نظارت دقیقی به بیت المال داشته باشند و از حقوق مردم جامعه دفاع کنند.

وی گفت: در نامه‌ای امیرالمومنین (ع) به مالک آمده که اگر از قوانین اسلامی و الهی تخطی کند، بداند که علی (ع) هست و اگر خود ایشان تخطی کند هم یک ذات الهی وجود دارد و نظاره گر اعمال ما خواهد بود.

فقیه، با تاکید بر اهمیت رویداد مبعث، بیان کرد: رخدادی که توانست جهل، عناد، زور، قدرت باطله و بی عدالتی را عوض کند، مبعث است و امروز تصاویر شخصیت‌های برجسته‌ای که در راه خدا جان خود را فدای کشور و مملکت اسلامی کرده‌اند، نتیجه پی ریزی‌ها و زیرساخت‌های پیامبر خداوند است.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی و به خصوص بازار مرغ، افزود: اگر امروز در حوزه‌های مختلف دچار چالش‌هایی هستیم، به دلیل عدم وجود نظارت‌های دلسوزانه بوده و اگر نسبت به گذشته در تولید مرغ افزایش وجود دارد، اما جامعه احساس کمبود می‌کند، به دلیل عدم نظارت در بخش توزیع است و بایستی نظارت جدی و دلسوزانه‌ای بر این محصول مهم پی ریزی شود.

انتهای پیام
captcha