پاک کردن مردم از آلودگی‌های فکری و روحی هدف اصلی بعثت پیامبر اسلام بود
کد خبر: 3959012
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

پاک کردن مردم از آلودگی‌های فکری و روحی هدف اصلی بعثت پیامبر اسلام بود

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: هدف از رسالت و بعثت پیامبر اسلام(ص) این بوده که مردم را از آلودگی‌های فکری و روحی پاک و مبرا کنند تا درسایه این پاکی و مطهر بودن به دور از هر گونه آلودگی فکری و روحی به سرمنزل مقصود برسند.

پاک کردن مردم از آلودگی‌های فکری و روحی هدف اصلی بعثت پیامبر اسلام بود

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفت‌و گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در بیست و هفتم ماه رجب سال چهلم عام الفیل، در غار حرا، اولین آیات خداوند بر پیامبر نازل شد و پیامبر اکرم(ص) به مقام نبوت مبعوث شد.

وی بعثت انبیا و پیامبران الهی را یک ضرورت و نیاز طبیعی و فطری انسان دانست و افزود: برای تبیین راه و ارشاد و هدایت مردم به سوی حق و خیر و صواب، هرگز کتاب آسمانی به تنهایی کارساز نیست و براین اساس خداوند متعال از بین بندگان خود گروهی را به مقام نبوت رسانده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به آیات متعدد قرآن در مورد بعثت پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: خداوند متعال در آیه دوم سوره جمعه می‌فرماید: «هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ؛ اوست آن كس كه در ميان بى‌سوادان فرستاده‏‌اى از خودشان برانگيخت تا آيات او را بر آنان بخواند و پاكشان گرداند و كتاب و حكمت بديشان بياموزد و [آنان] قطعا پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند».

وی ادامه داد: براساس این آیه قرآن، اولین هدف از بعثت پیامبر و نبی خدا این است که آیات الهی را بر مردم تلاوت کنند که حضرت محمد(ص) در مدت 23 سال از مبعوث شدن خود آیات خداوند متعال را به تناسب زمان، مکان و رویدادها بر مردم تلاوت می‌کردند.

حجت‌الاسلام عسکری بیان کرد: دومین هدف از رسالت و بعثت پیامبر اسلام(ص) این بوده که مردم را از آلودگی‌های فکری و روحی پاک و مبرا کنند چراکه خواسته پیامبر به دلیل معصومیت این است که سایر مردم نیز هیچ آلودگی فکری و روحی نداشته باشند و به سرمنزل مقصود برسند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از رسالت‌های اصلی برانگیختن پیامبر(ص) آموزش کتاب و حکمت بوده است و در این راستا حضرت محمد(ص) برای آشنا کردن مردم با قرآن و حکمت از هر فرصتی استفاده می‌کردند تا جایی که امروز شاهد آن هستیم که از بعد از رحلت پیامبر تاکنون بین مسلمانان اندیشمندان، علما، حکمای بسیار زیادی بودند که مایه افتخار امت اسلامی بوده و هستند و امروز مردم جهان از مکتب آنان استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: علومی هم که امروز غیر مسلمانان دارند، گرفته شده از کتاب قرآن و مسلمانان بوده است که این امر می‌طلبد تا ما امروز بستر بهره‌مندی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان از محضر قرآن و حکمت را فراهم آوریم.

وی با اشاره به الگو بودن پیامبراکر(ص) در پاکی و مطهر بودن افزود: خداوند متعال در آیه 21 سوره احزاب می‌فرماید: « لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا؛ قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى‌‏كند».

حجت‌الاسلام عسکری اظهار کرد: پیامبران خداوند متعال مبعوث شدند تا دست مردم را بگیرند و به عنوان انسان کاملی تربیت کنند تا سعادت دنیا و آخرتشان تأمین شود و بر همین اساس است که پیامبر اکرم(ص) خیلی غمخوار امتش بود و اگر کجرویی را از کسی می‌دید، بسیار ناراحت می‌شد تا جایی که خداوند متعال در آیه 3 سوره شعراء خطاب به پیامبر(ص)می‌فرماید:«لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ؛ شايد تو از اينكه [مشركان] ايمان نمى‌‏آورند، جان خود را تباه‌سازى».

وی تأکید کرد: در این راستا ما باید زوایای مختلف زندگی پیامبر بزرگوار اسلام و برخورد پیامبر را در عرصه‌های مختلف بررسی کنیم و ببینم که پیامبر چگونه دستور داده‌اند و براساس آن عمل کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به یکی از دستورات پیامبر اکرم(ص) درباره رحم و عطوفت مسلمانان اشاره کرد و افزود: حضرت محمد(ص) می‌فرماید اگر شهری را فتح کردید حتی حق قطع درختان آن شهر را هم ندارید اما متأسفانه امروز می‌بینیم که گروه داعش با نام اسلام برخلاف دستورات پیامبر اکرم(ص) عمل می‌کنند و مسلمانان را به راحتی می‌سوزانند و سر می‌برند که لازم است یادی کنیم از مبارز خستگی‌ناپذیر مقابله با حکومت خودخوانده داعش، سردار حاج قاسم سلیمانی که پیروی واقعی و برحق دین اسلام بود.

وی یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه سایر دلسوزان امت اسلامی در ایران، سوریه، عراق و ... در مقابل داعش ایستادند و داعش و داعشیان را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.

انتهای پیام
captcha