نیازمند خلاقیت بدیع در آموزش و پرورش هستیم / اجرایی کردن رتبه‌بندی معلمان
کد خبر: 3958295
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
حاجی میرزایی بیان کرد:

نیازمند خلاقیت بدیع در آموزش و پرورش هستیم / اجرایی کردن رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز نظام آموزشی در معرض یک بحران جهانی قرار گرفته و موضوع ماموریت معلمان و فلسفه وجودی ما با چالش رو به رو شده است، گفت: امروز ما نیازمند خلاقیت بدیع هستیم.

نیازمند خلاقیت بدیع در آموزش و پرورش هستیم / اجرایی کردن رتبه‌بندی معلمانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز، هجدهم اسفندماه، در نشست با معلمان منتخب استان آذربایجان‌شرقی در باشگاه فرهنگیان تبریز، با تبریک بعثت رسول اکرم(ص)، گفت: پیامبر رحمت صاحب بهترین اخلاق و نیکوکارترین رفتار بودند و تعالی اعتلای روح و روان و پیشرفت جامعه، در سایه همت معلمان که شغل انبیا را در پیش گرفته‌اند ممکن می‌شود.

وی معلمان را جزو ممتازترین و برجسته‌ترین اقشار جامعه و گروه‌های مرجع و مورد اعتماد و احترام جامعه برشمرد و افزود: نقشی که معلمان ایفا می‌کنند سازگارترین و هماهنگ‌ترین نقش با فلسفه خلقت است.

حاجی میرزایی، با بیان اینکه مسئول آگاهی و یادگیری و توانمندسازی جامعه معلمان هستند تا مردم را برای زندگی بهتر تجهیز کنند، تأکید کرد: شغل معلمی غنی‌ترین و پربارترین شغل جامعه است. معلمان مسئولیت پرورش خود انسان را بر عهده دارند این یک ارزش و شرافت ذاتی است.

وی افزود: همه پیشرفت‌ها و دستاوردها متکی بر انسان است و پیشرفت و تربیت انسان مرهون نقش آفرینی معلمان است.

حاجی میرزایی معلمی را یک موهبت الهی عنوان کرد و بر نقش ماندگار معلم در دوران شکل گیری رفتار و شخصیت انسان در تمام عمر تأکید کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز نظام آموزشی در معرض یک بحران جهانی قرار گرفته و موضوع ماموریت معلمان و فلسفه وجودی ما با چالش رو به رو شده است، همه فرایندها و روش‌های گذشته را فاقد کارایی دانست و افزود: امروز ما نیازمند خلاقیت بدیع هستیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ویژگی و قابلیت معلمان در عصر جدید مورد داوری همه جانبه قرار گرفته و ظرفیت‌ها برای بروز و ظهور استعدادهای معلمان فراهم شده است.

وی با تعریف جامعه توانمند به‌عنوان جامعه‌ای که در شرایط بحران به سرعت موقعیت خود را پیدا و نقش آفرینی کند، گفت: ما افتخار می‌کنیم که مسئولیت پذیری و تطابق با شرایط کرونایی زبان زد است. همه کارکردهای تعلیم و تربیت تحت تأثیر قرار گرفته و تلاش ما باید خلق جلوه‌ها و روش‌های جدید باشد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: مقصد ما تربیت دانش آموزان برای زندگی عزتمند و توانمند در جامعه است که این مقصد بیش از پیش مورد مخاطره قرار گرفته است.

امکان گفت‌وگو با وزیر در اپلیکیشن شاد

وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله آموزش و پرورش نیروی انسانی و عنصر بی‌بدیل نظام تعلیم و تربیت معلم است، اضافه کرد: امنیت، آرامش و معیشت معلم برای ما اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین درصدد اجرایی کردن رتبه بندی معلمان براساس کیفیت کار ایشان برای افزایش انگیزش و آرامش آنها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بنیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر منابع انسانی است، گفت: اگر منابع انسانی سالم و متعهد در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم مسیر اجرایی‌سازی سند را طی کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: در تعیین تکلیف نیروها و جذب نیروی انسانی با کیفیت پیشتاز بودیم و در شورای انقلاب فرهنگی تنها یک مسیر برای جذب و استخدام به آموزش و پرورش تصویب کردیم و آن هم از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه از ایجاد قسمت ویژه‌ای در اپلیکیشن شاد با عنوان گفت‌وگو با وزیر خبر داد.

انتهای پیام
captcha