کلاهبرداری به بهانه کمک به زلزله‌زدگان
کد خبر: 3955572
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

کلاهبرداری به بهانه کمک به زلزله‌زدگان

سرپرست پلیس فتای البرز از مردم نوعدوست این استان خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، کمک‌های خود به زلزله‌زدگان استان کهکیلویه و بویراحمد را فقط در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهند.

کلاهبرداری به بهانه کمک به زلزله‌زدگان

سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: افرادی که قصد کمک به آسیب‌دیدگان را دارند قبل از هرگونه اقدام، تحقیقات لازم در خصوص کمک‌رسانی به نیازمندان را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به مؤسسه‌های خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

جلیلیان ادامه داد: هم‌وطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به زلزله‌زدگان شهرستان سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد، فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتای البرز افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان‌دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

وی یادآورشد: این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله‌زدگان، حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

این مسئول در پایان گفت: کاربران در صورت مشکوک‌شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به زلزله‌زدگان، موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha