کسب رتبه اول سمنان در جذب طلبه
کد خبر: 3955348
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

کسب رتبه اول سمنان در جذب طلبه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با بیان اینکه این حوزه در بخش آموزش و جذب طلبه و همچنین در فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی، به نسبت جمعیت، رتبه نخست کشور را دارد گفت: از سال ۹۵ تا کنون رتبه نخست جذب طلبه به نسبت جمعیت در انحصار استان سمنان است

کسب رتبه اول سمنان در جذب طلبه

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مهدی نجم،مدیر حوزه علمیه خواهران استان امروز 3 اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رتبه‌بندی‌ استان‌ها به صورت سالانه مشخص می‌شود گفت: از سال ۹۵ تاکنون رتبه نخست جذب طلبه به نسبت جمعیت در انحصار استان سمنان است.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها با فضای حوزه علمیه و فعالیت‌های آن آشنا نیستند و اگر آشنا بشوند قطعا استقبال از تحصیلات حوزوی بسیار بهتر می‌شود متذکر شد: در دوران شیوع ویروس کرونا نزدیک به ۵۰۰ نفر از طلبه‌های حوزه علمیه خواهران درگیر فعالیت‌های جهادی در قرارگاه دختران حاج قاسم بودند و در غسل و خاکسپاری درگذشتگان و یا حضور در بیمارستان‌ها و فعالیت‌های مشاوره‌ای، کمک در پویش کمک‌های مومنانه و دوخت ماسک مشارکت کردند.

نجم ادامه داد: در حوزه‌های علمیه در کنار فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیز در جریان است که در حوزه‌های علمیه علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی که از وظایف مهم یک طلبه است، کار جدی علمی نیز صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با تاکید بر اینکه از ۲۵ بهمن ثبت‌نام سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران آغاز شد و تا آخر اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد یادآور شد: استان سمنان دارای ۱۲ مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف شامل سطح ۲، سطح سه و سطح چهار حوزه علمیه برای خواهران معادل با مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

نجم این مدارس در شهرهای ایوانکی، گرمسار، سمنان، سرخه، مهدیشهر، دامغان، شاهرود و بسطام قرار دارند یادآور شد: حوزه علمیه خواهران استان از مقطع سیکل، یعنی پایان مقطع هشتم مدارس آموزش و پرورش، طلبه پذیرش می‌کند که این افراد در صورت تمایل به آغاز تحصیلات حوزوی از سال آینده، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مهلت دارند که پایان تحصیل خود را در پایه هشتم مدارس آموزش و پرورش اعلام کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به اینکه در هشت مدرسه استان برای سطح ۲ پذیرش طلبه انجام می‌شود متذکر شد: مدرسه حضرت معصومه (س) شاهرود، فقط از مقطع سیکل پذیرش می‌کند و هفت مدرسه دیگر از مقاطع سیکل، دیپلم و دانشگاه طلبه می‌پذیرند.

به گفته وی؛ در حال حاضر حدود سه هزار طلبه در حال تحصیلی و یا دانش‌آموخته در استان سمنان حضور دارند که در این راستا در مقطع دکتری فقط مرکز استان برای رشته تخصصی «فقه خانواده» پذیرش و در سطح سه، طلبه‌هایی در سمنان، دامغان و شاهرود، در رشته‌های مختلف «فقه و اصول»، «تفسیر علوم قرآنی» و «کلام» در حال تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با تاکید بر اینکه اختتامییه برنامه مشترک فرهنگی و پژوهشی ملی با عنوان همایش «نقش زنان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» فردا 4 اسفند برگزار می‌شود افزود: این همایش با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، آستان قدس رضوی، قرارگاه دختران حاج قاسم و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران و مقامات استانی کشور برگزار و در فضای مجازی برای کل کشور ارائه می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به اینکه ۴۰ اثر به این همایش فرستاده شد و سه نفر رتبه برتر کسب کردند افزود: به دلیل مصادف شدن اختتامیه این همایش با میلاد امام جواد (ع)، ۶ نفر دیگر نیز به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در مجموع از ۹ نفر تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha