مجموعه‌های تولیدی در استان قم حمایت شوند
کد خبر: 3954739
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
استاندار قم:

مجموعه‌های تولیدی در استان قم حمایت شوند

استاندار قم گفت: حمایت و زمینه سازی برای حرکت تولید کنندگان در مسیر ایجاد مجموعه‌های تولیدی گامی مؤثر در ارتقا صنایع استان است.

مجموعه‌های تولیدی در استان قم حمایت شوندبهرام سرمست، استاندار قم شامگاه چهارشنبه29بهمن‌ماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدون در اجرای طرح‌های اولویت دار استان در حوزه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، داشته باشیم و در این راستا هماهنگی لازم با دستگاه‌های استان برای عملیاتی ساختن سرفصل‌های مورد انتظار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در سال آینده، در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم ادامه داد: حمایت و زمینه سازی برای حرکت تولید کنندگان در مسیر ایجاد مجموعه‌های تولیدی گامی مؤثر در ارتقا سطح صنایع استان است.

سرمست با تأکید بر نیاز سنجی مواد اولیه واحدهای تولیدی استان و نیز محصولات کاربردی این تولیدکنندگان، افزود: ایجاد پیوند بین واحدهای تولیدی در راستای ایجاد زنجیره تأمین، تولید کالا و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی استان نقشی حیاتی و مهمی دارد.

وی تأکید کرد: در زمینه احیا معادن و اکتشاف معادن جدید استان با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی باید توجه جدی کنیم و دستگاه‌های متولی بستر توسعه صادرات و تجارت محصولات تولیدی استان را ایجاد کنند.

استاندار قم با اشاره به اینکه یکی از محورهای توسعه استان توجه به ظرفیت گردشگری سلامت و بسترسازی مناطق نمونه گردشگری است، تصریح کرد: در کنار تبیین موضوع بسته سوغات زائر، می‌توان قم را به عنوان یکی از اهداف گردشگری کشور معرفی کرد.

وی توسعه طرح‌های زیر بنایی و راه و شهرسازی را یکی دیگر از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگرچه بطور منطقی این طرح‌ها زمان‌بر است، اما با برنامه‌ریزی صحیح و فازبندی مناسب می‌توانیم  از فازهای مختلف این پروژه‌ها بهره‌برداری کنیم.

سرمست با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از سرمایه‌های دولتی، تصریح کرد: مولد سازی اموال دولتی و استفاده بهینه از دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی از اولویت‌ها مهم پویایی بخش اجرایی در استان است.

وی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی مقاومتی استان در حوزه آب و فاضلاب، تصریح کرد: موضوع تفکیک آب شرب و آب مصرفی در فضای سبز در سطح شهر و نیز ایجاد زیرساخت‌های آب و فاضلاب بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی بویژه محمود آباد و الغدیر اهمیت ویژه ای دارد و باید در این راستا اقدام لازم انجام شود.

استاندار قم گفت: باید منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری کشور متصل شود چرا که این پروژه از سوی رئیس جمهور نیز مورد توجه است و اثرات مهمی در اقتصاد استان و کشور دارد.

سرمست در پایان یادآورشد: باید جلسات همکاری و هماهنگی در مورد برنامه‌های ارائه شده دستگاه‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیاتی ساختن این طرح‌ها و تعیین زمانبندی بهره برداری این طرح‌ها مورد توجه جدی در استان قرار بگیرد.

 

انتهای پیام
captcha