مهرداد خوشبخت: جشنواره فیلم فجر از تولید آثار فاخر انقلابی فاصله گرفته است
کد خبر: 3953647
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
بر پرده نقره‌ای جشنواره / 10

مهرداد خوشبخت: جشنواره فیلم فجر از تولید آثار فاخر انقلابی فاصله گرفته است

یک کارگردان سینما گفت: سالهاست مسیر تولید در جشنواره فیلم فجر از تولید آثار فاخر و انقلابی فاصله گرفته است و بن مایه فیلم های حاضر در آن اجتماعی و بازتابی از جامعه کنونی ایرانی است.

مهرداد خوشبخت، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه جشنواره فیلم ‌فجر بازتابی از جامعه است، اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر شاید در دوره‌های ابتدایی به نوعی مبلغ ارزش‌های انقلاب بود، اما سال‌های اخیر بیشتر آثاری اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، البته در این میان تولیداتی که از سوی دولت حمایت می‌شوند و در آنها ارزش‌های انقلابی مدنظر قرار گرفته است، وجود دارد.

وی افزود: خانواده در فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود، به‌طور کامل بازتاب خانواده ایرانی اسلامی نیست و آنچه می‌بینیم تصویر نامطلوبی است در جامعه کنونی شاهد آن هستیم.

خوشبخت در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم‌های جشنواره توانستند جریان‌سازی در سینمای ایران داشته باشند، گفت: شاید در دوره‌های پیشین که فیلم‌های مهم و فاخری تولید می‌شدند شاهد وقوع این اتفاق بودیم، اما متأسفانه سال‌هاست دیگر چنین آثاری ساخته نمی‌شوند.

جشنواره فیلم فجر، رویدادی بومی 

کارگردان فیلم دفاع مقدسی «آبادان یازده 60» با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر رویدادی بومی است، بیان کرد: اینکه تصور کنیم جشنواره فجر توانسته در جهان اسلام جریان‌سازی داشته باشد اشتباه محض است، حتی آن زمان که با بخش بین‌الملل یکی بود نیز این اتفاق رخ نمی‌داد. از نگاه من جشنواره فیلم فجر رویدادی کاملاً بومی است، به این دلیل باید بزرگترین این جشنواره را بزرگترین فستیوال بومی دنیا دانست.



خوشبخت در پایان گفت: آنچه که در جشنواره فیلم فجر رخ می‌دهد تابعی از اتفاقات جامعه است، هرگاه در کشور همه امور طبق منوال خود حرکت کرده است، هیچ جریان اشتباهی رخ نداد، آنگاه جشنواره نیز خواهد توانست در این مسیر قدم درستی بردارد؛ در غیر این صورت تصور اینکه جشنواره توانایی اصلاح‌گری اجتماعی و فرهنگی را داشته باشد؛ تصور نادرستی است.

انتهای پیام
captcha