هنرمندان در اطلاع‌رسانی مقابله با شیوع کرونا نقش مهمی ایفا کردند
کد خبر: 3953216
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

هنرمندان در اطلاع‌رسانی مقابله با شیوع کرونا نقش مهمی ایفا کردند

مدیرکل ارشاد لرستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال پیام‌های انقلاب، گفت: هنرمندان در مسیر بهبود وضعیت و همراه کردن افکار عمومی با مسئولان ستادهای استانی و ملی مدیریت بیماری کرونا به‌ خوبی ایفای نقش کردند.

هنرمندان در اطلاع‌رسانی مقابله با شیوع کرونا نقش مهمی ایفا کردندبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ۲۱ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلم و عکس دانشجویی کرونا که از سوی دانشگاه پیام نور لرستان برگزار شد، گفت: هنر یک ظرفیت پایان‌ناپذیر در طول تاریخ بشر بوده که همواره بستر شکل‌گیری تحولات عظیمی بوده است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال پیام‌های انقلاب، اضافه کرد: ائمه معصومین(ع) نیز از ظرفیت هنر برای انتقال پیام‌های الهی بهره گرفته‌‌اند.

فتایی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر از اولین گروه‌هایی بودند که با آرمان‌های امام راحل(ره) بیعت کرده و در مسیر دشوار شکل‌گیری انقلاب اسلامی، نقشی ماندگار را ایفا کردند، ادامه داد: فیلم و عکس هنرهایی هستند که گذشته، حال و آینده را در یک قاب ماندگار به هم گره می‌زنند و  بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، فیلم یک هنر  اثرگذار و انسان‌ساز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به نقش ویژه اصحاب فرهنگ و هنر در مقابله با ویروس کرونا، گفت: نقش ویژه هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی مقابله با شیوع ویروس کرونا انکارناپذیر است و این قشر در کنار جامعه سلامت که در خط مقدم می‌جنگند، در مسیر بهبود وضعیت و همراه کردن افکار عمومی با مسئولین ستادهای استانی و ملی مدیریت بیماری کرونا به خوبی گام برداشت.

لازم به ذکر است، این جشنواره در بخش‌های عکس و فیلم کوتاه در ۱۰ محور فرصت‌ها و چالش‌های کرونا با عنوان کرونا و فرهنگ، کرونا و اجتماع زنان، کودکان و اقشار مختلف، کرونا و اقتصاد، کرونا و سیاست، کرونا و سلامت روانی، کرونا و بهداشت، کرونا و خانواده، کرونا و دانشگاه، کرونا و دانشگاه، کرونا و جهادگران سلامت، کرونا  و دعا و نیایش برگزار شد.

انتهای پیام
captcha