حوزه در اجرای سبک زندگی اسلامی در درون خود موفق نبوده است
کد خبر: 3952994
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
سهیل اسعد:

حوزه در اجرای سبک زندگی اسلامی در درون خود موفق نبوده است

مبلغ و فعال فرهنگی اجتماعی بین‌المللی با بیان اینکه حوزه در اجرای سبک زندگی اسلامی در درون خود موفق نبوده، تأکید کرد: متأسفانه ما بعد از 40 سال که از انقلاب می‌گذرد نتوانسته‌ایم به وظیفه خود عمل کنیم؛ ببینیم قبل از انقلاب چگونه زندگی می‌کردیم و امروز چگونه زندگی می‌کنیم.

حوزه در اجرای سبک زندگی اسلامی در درون خود موفق نبوده استبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست «آسیب‌شناسی عملکرد روحانیت در تداوم انقلاب اسلامی» شامگاه دوشنبه‌، 20 بهمن از سوی مؤسسه فقاهت و با حضور سهیل اسعد، مبلغ بین‌المللی و حجج اسلام و المسلمین محمدتقی اکبرنژاد، تولیت مؤسسه فقاهت و یحیی جهانگیری، مبلغ عرصه بین‌الملل برگزار شد.

سهیل اسعد، مبلغ بین‌المللی آرژانتینی، در این نشست، گفت: یکی از راه‌های سنجش نسبت انقلاب و روحانیت آن است که انقلاب‌های دیگر دنیا را بسنجیم و ببینیم که ایدئولوگ‌ها و متفکران آن انقلاب‌ها چه نوع ارتباطی با انقلاب‌های خود دارند زیرا نمی‌توان میان روحانیت مسیحی و یهودی با روحانیت مسلمان مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه متفکران، ایدئولوژی، ملت و مردم و رهبری انقلاب را سه عنصر برای یک انقلاب بر می‌شمرند، افزود: مهم‌ترین ارتباطی که روحانیت با این سه عرصه دارد ارتباط روحانیت با مردم برای تبیین ایدئولوژی انقلاب است؛ ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر اسلام ناب است و قهرمان تحقق این این ایدئولوژی مردم هستند لذا مهم‌ترین عنصر تداوم انقلاب مردم انقلابی هستند.

سهیل اسعد با بیان اینکه روحانیت پل ارتباطی ایدئولوژی با مردم هستند، تصریح کرد: اگر روحانیت بتوانند این نقش را به خوبی بازی کنند انقلاب تا آخرالزمان باقی است ولی اگر روحانیت در انتقال تفکر ناب اسلامی کوتاهی کند انقلاب دوام نمی‌یابد لذا یکی از پروژه‌های دشمنان انقلاب در سطح مسائل امنیتی و تضعیف اقتصادی و تهاجم فرهنگی، تزلزل در تفکر انقلابی ملت است.

این مبلغ بین‌المللی با بیان اینکه خوب فهمیدن، خوب تفسیرکردن قرائت انقلابی از اسلام ناب و پیاده کردن این تفکر در درون روحانیت به عنوان سبک زندگی مهم‌ترین وظیفه روحانیت است، اضافه کرد: متأسفانه ما بعد از 40 سال که از انقلاب می‌گذرد نتوانسته‌ایم به وظیفه خود عمل کنیم، ببینیم که قبل از انقلاب چگونه زندگی می‌کردیم و امروز چگونه زندگی می‌کنیم، الان برای انقلاب کار می‌کنیم ولی برای حقوق و با داشتن دفتر؛ قبل و در اوایل انقلاب اگر سفر خارجی و مسافرت بود برای فرار و هجرت بود ولی الان به چندین کشور سفر می‌کنیم ولی برای حقوق دلاری و امکانات و ... .

سهیل اسعد با بیان اینکه حوزه واقعاً از تفکر انقلابی دور شده است، اظهار کرد: انقلاب و اسلام و خدا، پیامبر و دین یکی و حق است ولی چطور شاهد این همه تکثر و اختلاف تفکر هستیم؟ آیا روحانیت توانسته تفکر اصیل انقلابی را به ملت منتقل کند؟ ما در حوزه علمی، فکر و بحث و حتی علمی سخن می‌گوییم ولی ارتباط روحانیت با مردم ارتباط اجتماعی است و ما در اینجا مشکل داریم؛ برای انتقال تفکر انقلاب، 110 جلد کتاب می‌نویسیم ولی مردم دانشجوی ما نیستند بلکه فرزند ما هستند و ارتباط با فرزند باید براساس محبت و اخوت باشد.

تحول؛ سنگ بنای حرکت حوزه

این مبلغ بین‌المللی با بیان اینکه گاهی سبک گفتار ما هم مانند رابطه رهبر و مردم است، ادامه داد: روحانیت تا جزئی از مردم نشود نمی‌تواند تفکر انقلابی را مطرح کند. مقام معظم رهبری در چندین سال قبل دیداری با روحانیون داشتند و از بحث تحول به عنوان سنگ بنای اصلی حرکت حوزه نام بردند و فرمودند که تحول در حوزه باید مستمر باشد؛ ایشان حوزه را به موجود زنده تشبیه کرده و فرمودند که اگر ما وارد تحول نشویم مانند حوزه حله خواهیم مرد و یا اینکه منزوی خواهیم شد؛ ایشان همچنین بر لزوم آینده‌نگری تأکید فرمودند و اینکه حوزه باید برای 30 سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشد.

سهیل اسعد با بیان اینکه همراهی با رهبری از وظایف اصلی روحانیت است، تصریح کرد: گاهی برخی روحانیون تصور می‌کنند بیشتر از رهبر می‌فهمند و اصلاً همانند رهبر هستند در حالی که باید حرکت روحانی نه جلوتر و نه عقب‌تر از رهبری باشد؛ رهبر یعنی امام و روحانیت باید پشت سر رهبر حرکت کنند و خضوع داشته باشند که متأسفانه در موارد زیادی این مسئله دیده نمی‌شود؛ ما خیلی از توصیف روحانیت دور شده‌ایم.

انتهای پیام
captcha