وجود ۴۰ رقبه برای موقوفه شیخان الیگودرز
کد خبر: 3952564
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

وجود ۴۰ رقبه برای موقوفه شیخان الیگودرز

مدیرکل اوقاف لرستان از اخذ سند مالکیت ششدانگ عرصه موقوفه شیخان شهرستان الیگودرز خبر داد و گفت: این موقوفه دارای ۴۰ رقبه است که شش دانگ روستای شیخان و اراضی کشاورزی اطراف روستا را شامل می‌شود.

اخذ سند مالکیت موقوفه ۴۲۰۰ هکتاری الیگودرزحجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، امروز، ۱۹ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت سنددار کردن موقوفات، اظهار کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات موجب تثبیت مالکیت اراضی وقفی و از هرگونه تعریض به آن جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اوقاف طی سال‌های اخیر سنددار کردن اراضی وقفی را با جدیت دنبال می‌کند، افزود: این اقدام در راستای تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان اوقاف کشور و سازمان ثبت اسناد صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از اخذ سند مالکیت شش دانگ عرصه موقوفه شیخان شهرستان الیگودرز خبر داد و اضافه کرد: اراضی موقوفه شیخان شامل شش دانگ روستای شیخان شهرستان الیگودرز است.

طباطبایی مساحت موقوفه شیخان را چهار هزار و ۲۶۶ هکتار اعلام کرد و افزود: این موقوفه که دارای ۴۰ رقبه است که شش دانگ روستای شیخان و اراضی کشاورزی اطراف روستا را شامل می‌شود و درآمد حاصله از این موقوفه طبق نیت واقف صرف هزینه‌های بقعه متبرکه امامزاده داوود(ع) شیخان می‌شود.

وی ضمن درخواست از مردم جهت انعقاد قرارداد با موقوفه جهت پرداخت اجاره‌بها در راستای اجرای امینانه نیت واقف، گفت: پرداخت حق و حقوق موقوفه کمتر از انجام وقف نیست و مردم با عمل به وقف می‌توانند در این کار خیر شریک باشند.

انتهای پیام
captcha