سند چشم‌انداز راهیان‌ نور در همدان رونمایی می‌شود
کد خبر: 3952259
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

سند چشم‌انداز راهیان‌ نور در همدان رونمایی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از رونمایی سند چشم‌انداز راهیان نور استان خبر داد.

سند چشم‌انداز راهیان‌نور در همدان رونمایی می‌شودسردار مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: طرح جامع و کامل چشم‌انداز سند راهیان نور استان تنظیم و در مراحل پایانی قرار دارد که در ایام دهه فجر از این سند رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: راهیان نور یک سرمایه ملی و عمومی مردم کشور ما است که در حفظ و حراست از آن مردم و مسئولان باید بکوشند. شاید برخی تصور کنند که مسئولیت برگزاری راهیان نور با سپاه است اما با توجه به این سند هر دستگاهی وظایفی در جهت توسعه و ترویج سرمایه ملی راهیان نور دارد که در سطح ملی تدوین شده و در رده استانی هم در حال پیگیری و تدوین این سند هستیم.

ظفری با اشاره به اینکه بیش از 60 دستگاه در تنظیم و تدوین این سند نقش دارند، افزود: هر دستگاهی به خاطر وظایفی که در شکل‌گیری راهیان نور دارد بخشی از این سند را تنظیم کرده و به‌ صورت رسمی وظیفه به آن‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: دبیر شورای هماهنگی تهیه سند حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است که در این راستا به‌عنوان دبیر مجموعه طرح‌ها را جمع‌آوری کرده و تبدیل به سند بزرگی می‌کند که در آن مشخص می‌شود هرساله چه اتفاقاتی در راهیان نور در جریان است. کمیته پیگیری این موضوع هم در هر شهرستان فعال‌شده و وظایف خود را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: بومی شدن و تهیه این سند انجام‌ گرفته و در قالب دستورالعمل به دستگاه‌ها ارائه شده است که ظرف یک هفته تا ده روز آینده از این سند رونمایی خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: تنظیم این سند افتخاری برای استان است که همه باید در این راستا تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha