آیت‌الله مصباح ذهنی فعال برای جمع‌بندی مطالب دینی داشتند
کد خبر: 3947782
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

آیت‌الله مصباح ذهنی فعال برای جمع‌بندی مطالب دینی داشتند

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان به گستردگی طرح‌های پژوهشی آیت‌الله مصباح در مباحث قرآنی از جمله «قلب در قرآن» اشاره و اظهار کرد: آیت‌الله مصباح یزدی یک ذهن فعالِ قادر بر جمع‌بندی مطالب دینی داشت که جامع و مانع بود.

به گزارش ایکنا از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان پنجشنبه، 25 دی‌ماه در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی گفت: پس از راه‌اندازی مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) از سوی آیت‌الله مصباح، امام به ایشان فرموده بودند کارتان را دو برابر کنید و ایشان هم دقیقاً این کار را انجام دادند.

وی با یادآوری سمینار «اسلام و قرآن کریم» در بوسنی و هرزگوین که یکی از مدعوین آیت الله مصباح بودند، اظهار کرد: ایشان در جمع طلاب بوسنی، تأکید کردند که کارهای روبنایی خوب است، اما در زیربنایی و تربیت نیرو کار کنید؛ بر اساس این توصیه کار دنبال و از مهدکودک، دبستان، دبیرستان و دانشگاه مجموعه عظیمی طراحی شد که تاکنون چقدر خروجی داشته به گونه‌ای که دید آنان نسبت به تشیع مثبت شد و از یک اشاره او چنین اتفاقی افتاد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان بیان کرد: آقای مصباح می‌گفتند ما لباس کسی را به تن داریم که او را (پیامبر اکرم) بسیار دوست داریم و امیدمان این است به خاطر این تشابه نجات پیدا کنیم.

وی به گستردگی طرح‌های پژوهشی آیت الله مصباح در مباحث قرآنی از جمله «قلب در قرآن» اشاره و اظهار کرد: آیت‌الله مصباح یزدی یک ذهن فعالِ قادر بر جمع‌بندی مطالب دینی داشت که جامع و مانع بود.

شیخ‌بهایی با بیان اینکه از همه مهمتر آثار، تفکرات و شاگردان ایشان است که باقی می‌ماند، تصریح کرد: همه شاگردان موظف شوند خاطرات آیت‌الله مصباح را ثبت کنند که این برای بشر سرمایه است، زیرا این توفیق در انقلاب اسلامی داده شده و به جد باید دنبال کار را بگیرند و نباید کوتاهی کنیم.

وی اظهار کرد: زمانه حساسی است؛ جنگ؛ جنگ اراده و رسانه و معارف است و باید ببینیم چه چیزی به عنوان معارف به مردم گفته می‌شود؟

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر عهده داریم، بیان کرد: کرونا محدودیت‌هایی ایجاد کرد اما راه‌هایی نیز باز کرد؛ الان با فضای مجازی و وبینارها آثار علامه مصباح را باید منتشر کرد و این وظیفه همه ما است.

وی افزود: باید در مسیر انسان‌سازی و تربیت خود، انسان‌ها و آشنا کردن با مسیر خدا تلاش کرد که اهل بیت فقط مال ما نیستند و همه باید با این معارف آشنا بشوند و قرآن با همه معارفش باید به دنیا برسد.

آیت‌الله شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: هر قدر در ترویج اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی کنیم در حقیقت ظلمی است که به جامعه بشری وارد می‌شود؛ چرا انسان‌ها باید در فساد و فقر و بی‌عدالتی غوطه بخوردند و با این دریای معارف تشنه بمانند؟!

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام حسین جلالی، نماینده مردم شهرستان‌های انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین آیت‌الله مصباح را عالمی که سنگربان اعتقادات و مرزبان دین بود، دانست و گفت: بالاترین جایگاه یک روحانی تولید فکر و اندیشه، انتقال آن و رساندن آن به خانه‌ها است.

وی بیان کرد: آیت‌الله مصباح یکی از کم‌نظیرترین افرادی که در تولید فکر و اندیشه به منزله منبع انرژی و نیروگاه مولد روشنایی عمل کرد و این روشنایی را حتی به کشورهای دیگر هم رساند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 120 تألیف از آیت‌الله مصباح در دسترس مردم قرار دارد؛ اظهار کرد: ایشان واسطه رساندن نامه‌ها و دستورالعمل‌های آیت‌الله بهجت به مقام معظم رهبری بودند که طی سه مرحله آیت‌الله بهجت برای مقام معظم رهبری نامه‌هایی فرستادند که یک نسخه از آنان نزد آیت‌الله مصباح باقی ماند و هیچکس از محتوای آن اطلاع ندارد. خیلی‌ها دنبال این بودند این سه نامه را ببینند و نشد؛ مقام معظم رهبری به آیت‌الله مصباح فرموده بودند هنوز آن دستورالعمل‌ها را عمل می‌کنم و به من نیرو و انرژی می‌دهد و از سرمایه‌های مهم مسیر عملکردی من است.

انتهای پیام
captcha