تشکیل کارگروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در الیگودرز
کد خبر: 3947212
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

تشکیل کارگروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در الیگودرز

رئیس شورای فرهنگ عمومی الیگودرز از تشکیل کارگروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان خبر داد و گفت: همان‌گونه که به کارهای عمرانی و اقتصادی توجه می‌شود باید در بحث گسترش فرهنگ در سطح جامعه نیز تلاش‌های لازم صورت گیرد.

تشکیل کارگروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در الیگودرزبه گزارش ایکنا از لرستان، میثم محتشم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، 22 دی‌ماه در هفتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور اکثریت اعضا در دفتر امام جمعه الیگودرز برگزار شد، در سخنانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه به تبیین و تشریح وظایف فرهنگ عمومی پرداخت و گفت: وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی هدف‌گذاری برنامه‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی جامعه و فرهنگ را هدف‌گذاری می‌کند، افزود: شورای فرهنگ عمومی از منظر تبیین خط و مشی فرهنگی نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تأکید بر اهمیت جلسات شورای فرهنگ عمومی، بیان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری باید به فرهنگ به‌عنوان یک زیرساخت مهم در توسعه اجتماعی نگاه کرد؛ فرهنگ عمومی یکی از بخش‌های مهم فرهنگی است که با توجه به اهمیت موضوع، باید زمینه‌های ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان را در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بیش از پیش فراهم کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی الیگودرز با بیان اینکه سرنوشت همه شیعیان با محبت و ولایت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) گره خورده است، اظهار کرد: مشکلات زیادی در سطح شهرستان وجود دارد که نیازمند پیگیری و پاسخگویی مسئولان است، لذا شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در این زمینه با برنامه‌ریزی مناسبت در حل مشکلات تأثیرگذار باشد.

وی به جایگاه و اهمیت شورای فرهنگ عمومی در جامعه  اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف شوراهای فرهنگ عمومی حرکت به‌ سمت تدوین راهبردهای اجتماعی است، که باید  شورای فرهنگ عمومی بهترین مکان برای رشد و پایش اقدامات فرهنگی و هماهنگی بین دستگاها باشد.

سرلک با تأکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی و اینکه اعضای شورا باید نسبت به پاسخ به مصوبات و اقدام و عملیاتی شدن مصوبات اهتمام داشته باشند، از تشکیل کارگروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان الیگودرز خبر داد و افزود: فعالیت این کارگروه‌ها می‌تواند در سلامت جامعه نقش مهمی داشته باشند.

امام جمعه الیگودرز ادامه داد: همان‌گونه که به کارهای عمرانی و اقتصادی توجه می‌شود باید در بحث گسترش فرهنگ در سطح جامعه نیز تلاش‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha