از اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند تا تقدیر از مدافعان سلامت در کاشمر
کد خبر: 3946267
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

از اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند تا تقدیر از مدافعان سلامت در کاشمر

مسئول مرکز افق بقعه متبرکه امامزاده سید‌مرتضی(ع) کاشمر گفت: از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون ۴۰۰ میلیون ریال جهیزیه به نوعروسان نیازمند کاشمری اهدا شده است.

عباس عطار، مسئول فرهنگی و قرآنی بقعه متبرکه امامزاده سیدمرتضی(ع) شهرستان کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در پنج مرحله اهدای جهیزیه به نوعروسان کم‌برخوردار که توسط کارگروه فرهنگی این بقعه متبرکه شناسایی شده‌اند، انجام شده است.
 
از اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند تا تقدیر از مدافعان سلامت در کاشمر

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که بر سر راه ازدواج جوانان قرار دارد هزینه زیاد شروع زندگی است، افزود: این جهیزیه‌ها از محل مساعدت‌های نوع‌دوستانه خیران و مردم تهیه می‌شود که سرویس قابلمه، پتو، فرش، بخاری، جاروبرقی، چرخ گوشت، اتو و... از جمله کالاهای اصلی این جهیزیه‌هاست که در راستای حمایت از تولید داخلی همگی از کالای ایرانی تهیه شده است.

مسئول فرهنگی و قرآنی بقعه متبرکه امامزاده سیدمرتضی(ع) با بیان اینکه ترویج ازدواج آسان می‌تواند نقش عمده‌ای در آینده زندگی جوانان داشته باشد، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون هشت زوج جوان کاشمری زندگی مشترک خود را با جاری شدن خطبه عقد در بارگاه مطهر امامزاده سید‌مرتضی(ع)،  آغاز کرده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام نیساری، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه کاشمر در سخنانی به خبرنگار ایکنا گفت: از ۱۳۰ مدافع سلامت این شهرستان با تأمین هزینه آن از محل موقوفه علی الکاسفی، تقدیر شد.
 
از اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند تا تقدیر از مدافعان سلامت در کاشمر

وی افزود: چهار موقوفه در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان وجود دارد که شامل موقوفه رفعت‌السادات ترشیزی با  نیت خرید دارو برای بیماران بی‌بضاعت، موقوفه غلامرضا و ذبیح‌الله روحانی با نیت مصارف ضروری بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع)، موقوفه عصمت‌السلطنه تیمورتاش با نیت هزینه‌های بیمارستان شامل هزینه دارو، غذا، پرستاری، روشنایی و...، موقوفه سیدمحمود رئیس‌احمدی با نیت تأمین هزینه‌های بیمارستان است.

همچنین حجت‌الاسلام نیساری از نصب سنگ مزار برای 10 شهید جاویدالاثر در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سال‌ها از زمان جنگ گذشته و هنوز پیکر این شهیدان تفحص نشده است، به‌منظور یادبود این شهدای گرانقدر برای هر یک از شهدا سنگ مزار به همراه مشخصات و تمثال‌شان نصب کردیم که همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها رونمایی شد.
 
نسیم حجازی
انتهای پیام
captcha