وحدت حوزه و دانشگاه؛ رسالت پیروان علامه مصباح
کد خبر: 3945908
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
مدیر حوزه علمیه همدان تأکید کرد:

وحدت حوزه و دانشگاه؛ رسالت پیروان علامه مصباح

مدیر حوزه علمیه استان همدان بیان کرد: مرحوم علامه مصباح اعتقاد راسخی به وحدت حوزه و دانشگاه داشت؛ امیدواریم با همکاری این دو نهاد بتوانیم بیش‌ از پیش وحدت بین این دو نهاد را عملیاتی کنیم که این رسالت پیروان خط این عالم ربانی است.

وحدت حوزه و دانشگاه؛ رسالت اصلی پیروان علامه مصباحآیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی از علمای بزرگ حوزه علمیه بود، اظهار کرد: این عالم بزرگ در علم فقه از شاگردان آیت‌الله بهجت(ره) و در فلسفه و عرفان از شاگردان ممتاز مرحوم آیت‌الله طباطبایی بود و در دوران پربرکت عمر خود از محضر اساتید برجسته‌ای همچون امام راحل و آیت‌الله بروجردی بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه ابتکار بزرگ علامه مصباح تأسیس مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) در قم بود، افزود: آیت‌الله مصباح در این مؤسسه علوم دانشگاهی همچون علوم انسانی و علوم روانشناسی را به‌طور منظم تدریس و به سخنرانی تبلیغی در این زمینه می‌پرداخت.

موسوی اصفهانی بیان کرد: پایه‌گذاری طرح ولایت در دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله خدمات وی در بُعد ولایت‌ فقیه بود که در گرایش نسل جوان به مسائل انقلاب و پیروی از ولایت‌ فقیه نقش بسزایی داشته است.

وی اظهار کرد: آیت‌الله مصباح اعتقاد راسخ به ولایت‌ فقیه داشت و معتقد بود پیشرفت کشور از مسیر اعتماد به استکبار و مذاکره با آمریکا محقق نمی‌شود و همین موضوع سبب مخالفت‌های شدید برخی با وی شده بود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان با بیان اینکه درگذشت علامه مصباح، ضایعه بزرگی برای جامعه علمی و حوزوی است، افزود: گرچه با رفتن امام راحل، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله بهشتی، علامه مطهری و... دچار غم و اندوه فراوانی شدیم اما با لطف خداوند باید جایگاه ایشان را با تربیت نسل جوان و آگاه پر کنیم.

وی تأکید کرد: علامه مصباح اعتقاد راسخی به وحدت حوزه و دانشگاه داشت؛ امیدواریم با همکاری این دو نهاد بتوانیم بیش‌ از پیش وحدت بین این دو نهاد را عملیاتی کنیم که این رسالت پیروان خط این عالم ربانی است.

انتهای پیام
captcha