آیت‌الله مصباح تجلی «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی» بود
کد خبر: 3945667
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
حجت‌الاسلام لونی:

آیت‌الله مصباح تجلی «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی» بود

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان ویژگی‌های آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: این چهره شاخص جهان اسلام، تجلی «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» بود.

ارسالی// آیت‌الله مصباح تجلی «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی» بودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام ولی‌اله لونی الیگودرزی، عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین و استاد درس خارج حوزه علمیه قم، ۱۵ دی‌ماه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی و سالگرد شهادت سردار دل‌ها در لرستان، رمز موفقیت حاج قاسم سلیمانی را فهم درست از مکتب مترقی اسلام دانست و با تأکید بر اینکه مشکل امروز ما عدم درک درست اسلام است، تصریح کرد: ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی یکی از معلمان مکتب اسلام در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بر غم ما افزود.

وی با با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی، تجلی «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» بود، اظهار کرد: آیت‌الله مصباح یزدی از انسان‌های تالی‌ تلو معصوم بود به‌طوری که تدبیر او تجلی تدبیر خدا، رحمت او تجلی رحمت خدا و محبت او تجلی محبت خدا بود.

حجت‌الاسلام لونی با اشاره به جایگاه علمی آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: علم به ذات خود دارای ارزش است؛ علم نور است اما بستگی دارد که علم در اختیار چه کسی قرار داده شده است؛ اگر علم به دست شخصیتی مانند آیت‌الله مصباح یزدی بیفتد، چراغ هدایت و قبله‌نمایی به سمت الله می‌شود، چراکه علم توحیدی کاشف حقیقت است.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی باعث تأثر جهان اسلام شد چراکه وی به دنبال این بود تا یک دوره طلایی ناب مدیریت بدون خدشه و ضعف را بعد از 40 سال ارائه دهد، اظهار کرد: سردار سلیمانی الگوی مقاومت را به دنیا ارائه داد. مقام معظم رهبری به عنوان کسی که تحت تأثیر هیجانات اجتماعی و رسانه‌ای قرار ندارد، سردار سلیمانی را صاحب یک مکتب می‌خواند و می‌فرماید سردار سلیمانی صاحب یک مکتب است.

لونی، مکتب را مجموعه‌ای از افکار که دارای اهداف مشخص، اصول واضح و عوامل اثرگذار معنا کرد و با اشاره به اینکه تاریخ درباره سردار سلیمانی قضاوت خواهد کرد و آنجاست که ارزش این شخصیت بزرگ مقاومت مشخص می‌شود، گفت: رفتار، عمل، گفتار و منش سردار سلیمانی برگرفته از اسلام بود و جای خالی وی این روزها بیشتر احساس می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه اگر این دوره چهره‌ای مانند حاج قاسم مدیریت جامعه را در دست می‌گرفت، معنایی از اپوزیسیون دولتی نبود، تصریح کرد: اگر سردار سلیمانی مدیر جامعه بود خود را بدهکار خون شهدا، کشور، مردم و ولی‌فقیه می‌دانست و اگر سردار سلیمانی می‌ماند، هشت سال تجلی یک مکتب در قامت مدیریت جهادی را می‌دیدیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه اگر حاج قاسم بود، اجازه نمی‌داد یمن رنج بکشد و شیوخ مزدور عربی با اسرائیل روی یک میز بنشینند، اضافه کرد: اگر حاج قاسم بود، فضا این فضا نمی‌شد چراکه حاج قاسم همواره متوسل به اهل‌ بیت(ع) بود.

یادآور می‌شود، مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی و سالگرد شهادت سردار دل‌ها به همت کانون فرهنگی افق ظهور و با همکاری قرارگاه مردمی امام خامنه‌ای در اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha