علامه مصباح، عمار عرصه اندیشه در نظام اسلامی بود
کد خبر: 3945512
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

علامه مصباح، عمار عرصه اندیشه در نظام اسلامی بود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی‌ها، شهید همدانی‌ها همچون مالک اشتر در میدان جنگ و علامه مصباح‌ها عمارهای عرصه اندیشه هستند.

علامه مصباح عمار عرصه اندیشه در نظام اسلامی بودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته، 14 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی که در مسجد المهدی شهرک الوند برگزار شد، اظهار کرد: علامه مصباح از شاگردان خلف علامه طباطبایی و شهید مطهری بود.

وی افزود: این عالم بزرگ سالیان سال با تربیت شاگردان و تفسیر و نگارش کتب ارزشمند اسلامی جامعه را از چشمه زلال معرفت دین بهره‌مند کرده است.

فلاحی بیان کرد: علامه مصباح به دلیل برملا کردن توطئه‌های نفوذیان و لیبرال‌ها که به دنبال انحراف در دین و انقلاب بودند، بارها مورد هجوم و تهمت‌های ناجوانمردانه قرار گرفت. وی از علمایی بود که عرصه اندیشه، علم و دین را به‌خوبی مدیریت می‌کرد و دشمنان را در عرصه‌های معرفتی زمین‌گیر کرده بود.

وی ادامه داد: علامه مصباح در مقابل اندیشه‌های ضد دینی ایستادگی می‌کرد و بارها مخالفان را دعوت به مناظره کرد اما کسی جرئت مناظره با ایشان را نداشت. در دورانی که دشمنان و صاحبان افکار ضد دینی، اسلام را به سخره گرفته بودند علامه مصباح با تمام وجود در دفاع از دین و انقلاب جلوی آن‌ها ایستادگی کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با رحلت آیت‌الله مصباح یزدی خط و اندیشه این عالم ربانی تمام نمی‌شود، گفت: شاگردان وی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و... حضور فعال دارند و پای‌کار این تفکر هستند.

فلاحی با بیان اینکه ارزش‌های انسانی صرفاً در سواد کلاسیک و ملاک‌های دنیوی نیست، اظهار کرد: آنچه ارزش است اخلاص، بصیرت و کار برای خداست که باعث می‌شود محبت شخص در قلوب مردم باقی بماند.

وی گفت: سلیمانی‌ها، همدانی‌ها و مالک اشترها در میدان جنگ و علامه مصباح‌ها عمارهای عرصه اندیشه هستند.

انتهای پیام
captcha