همیاران سلامت، انسانیت را معنا كردند
کد خبر: 3943493
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

همیاران سلامت، انسانیت را معنا كردند

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به زحمات و ایثارگری‌های همیاران سلامت در ایام شیوع كرونا گفت: همیاران سلامت، افتخار انسان به انسانیت را معنی کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدوی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 6 دی‌ماه در مراسم تجلیل بیش از صد همیار سلامت در بیمارستان نمازی با بیان اینكه همیاران سلامت، افتخار انسان به انسانیت را معنی کردند، گفت: پرستاران و نیروهای جهادی تصویر مصور جمله زیبای «ما رایت الا جمیلا» از حضرت زینب (س) هستند که با جهاد در راه تأمین سلامت مردم، صحنه‌های بسیار زیبا را در بخش‌های کویید ۱۹ بیمارستان ها خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بی‌وقفه در راستای مقابله با بیماری کووید۱۹ و ارائه خدمات به بیماران، ایثارگرانه در میدان بوده‌اند، اضافه کرد: یکی از الزامات بیمارستان ‌ها برای سرعت بخشیدن به بهبود بیماران بستری، ارائه خدمات مراقبتی، حمایتی و عاطفی از بیماران در کنار خدمات درمانی تخصصی است.

مهدوی با بیان اینکه وظایفی که در شرایط عادی از سوی همراهان بیمار ایفا شده و در روزهای کرونایی جای آن احساس می‌شود، افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و نیاز بالای بیمارستان‌‌ها و کادر درمان به کمک ‌های جهادی و داوطالبانه، طرح «همیاران سلامت» ضمن دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و تحت نظارت و همراهی مسئولان بیمارستان با هدف کمک‌رسانی به جامعه پزشکی و پرستاری، کمک در ایجاد روحیه مثبت و حمایت عاطفی بیماران بستری و یاری‌رسانی در امور شخصی، حمایتی و مراقبتی بیمار آغاز به کار کرد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: در این راستا، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با همکاری موسسه فرهنگی تبلیغی نصیر و بسیج جامعه پزشکی فارس طی فراخوانی با عنوان «همیاران سلامت» از مردم برای انجام خدمات جهادی برای بیماران کرونایی دعوت کرد که با استقبال پُرشور مردم مواجه شد.

وی تصریح کرد: از روز شنبه، یکم آذر سال جاری با نام‌نویسی، تشکیل پرونده و آموزش جهادگران برای اعزام آن‌ها به بخش‌های مختلف کووید۱۹ بیمارستان نمازی فعالیت این طرح آغاز شد.

مهدوی با اشاره به ممنوعیت حضور همراهان بیمار در بخش‌های کرونایی، گفت: این همراهی و حمایت خالصانه در بیمارستان‌ نمازی شیراز به‌مدت یک ماه انجام شد که بیش از صد نیروی جهادی متشکل از دانشجویان رشته پرستاری و رشته‌های مرتبط، روحانیون و نیروهای مردمی، بیش از ۳۲۰۰ ساعت در بخش‌های کووید۱۹ بیمارستان به مراجعان خدمت‌رسانی کردند.

وی از استقبال مسئولان این مرکز درمانی از طرح «همیاران سلامت» خبر داد و افزود: به‌صورت روزانه میانگین ۸ تا ۱۲ نفر در شیفت‌های صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ ظهر و شیفت عصر از ساعت ۱۳ تا ۲۰ شب حضور داشته و نزدیک به۶۰ درصد این داوطلبان، بانوان بودند.

این مقام مسئول در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فعالیت همیاران سلامت را انتخابی حسینی دانست و برای تمامی جهادگران آرزوی موفقیت کرد.

محمدصادق مسعودی، رئیس بیمارستان نمازی نیز در این مراسم، نوع خدمت همیاران سلامت را تاریخی و بی نظیر برشمرد و گفت: بیمارستان نمازی بزرگ‌ترین جبهه سلامت جنوب کشور است و نزدیک به یك‌هزار بیمار در این بیمارستان، خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی دریافت کردند.

وی از ابتلای ۲۰۰ کادر درمانی این بیمارستان به بیماری کووید۱۹ خبر داد و از جهادگران و همیاران سلامت برای همکاری با کادر درمان و همراهان بیمار قدردانی کرد و افزود: رفع بحران‌های کشور با اقدامات جهادی و همدلی‌ها بَرطرف می‌شود و این دید یاریگری و مسلمانی در بیمارستان نمازی شگفتی آفرید.

مسعودی، فعالیت جهادی و حضور همیاران سلامت در بیمارستان نمازی را موجب افتخار این مرکز درمانی دانست و تلاش بسیجیان و طلاب در این بیمارستان را موجب دلگرمی کارکنان این مرکز درمانی برشمرد.

طوبی كوشكی، مدیر پرستاری مرکز آموزشی درمانی نمازی نیز در آیین تجلیل از همیاران سلامت بیمارستان نمازی، تلاش آنان را عمل به توصیه مقام معظم رهبری دانست و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جوان مومن انقلابی افزود: این واژه برازنده شماست و حضور شما خاطره خوبی در ذهن همکاران و کادر درمان به جای گذاشت.

وی اضافه کرد: حضور همیاران سلامت در بیمارستان موجب رفع خستگی ۸ ماهه و ادامه فعالیت کارکنان درگیر با کرونا در این مرکز درمانی شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از برخی مسئولان و کادر درمانی بیمارستان نمازی، گروه های جهادی شیراز و ۱۰۰ همیار سلامت در این مرکز درمانی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha