نحوه عملکرد ویروس کرونای جهش‌‌یافته
کد خبر: 3942868
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
مردانی تشریح کرد؛

نحوه عملکرد ویروس کرونای جهش‌‌یافته

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شیوع گونه جدید ویروس در انگلستان گفت: سرعت انتشار این ویروس 70 برابر بیشتر است و افراد بیشتری را مبتلا می‌کند.

نحوه عملکرد ویروس جهش‌یافته جدید کرونا/ بیماری در ایران به سوی کنترل شدن می‌رودمسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ویروس جهش‌یافته جدید کرونا اظهار کرد: این ویروس که شیوع آن از جنوب انگلستان آغاز شد، به کشور هلند، ایتالیا، دانمارک و استرالیا نیز وارد شده است.

مردانی افزود: مسافرانی که از این کشور‌ها وارد ایران می‌شوند باید تست pcr را انجام دهند  و سعی کنند از زمان ورود به کشور دو هفته در قرنطینه بمانند تا باعث آلوده شدن دیگر افراد نشوند. سرایت‌پذیری گونه جدید ۷۰ برابر بیشتر از گونه قبلی و واگیری آن دو برابر بیشتر است اما بیماری‌زایی و تأثیر بر مرگ و میر را تغییر نداده است.

وی درباره تأثیر واکسن‌های موجود بر این گونه جدید کرونا نیز اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از این است که واکسن‌های موجود در حال حاضر بر روی این گونه جدید نیز مؤثر هستند و سخنی درباره عدم تأثیر آنها بر گونه جدید ویروس بیان نشده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد موج اخیری که در شبکه‌های اجتماعی برای خرید واکسن راه افتاده است، گفت: وارد کردن واکسن به کشور برای حفظ جان مردم جزء اولویت‌های وزارت بهداشت بوده و در حال یافتن راه تأمین آن است. براساس نظر سازمان جهانی بهداشت واکسن باید برای همه مردم جهان در دسترس باشد، اما نیاز نیست تمامی افراد واکسن تزریق کنند. بهتر است که زنان باردار و کودکان زیر ۱۶ سال تزریق نکنند، چراکه کارایی و عوارض آن بر روی این گروه‌ها مشخص نشده است. واکسن باید به افراد بالای ۶۵ سال، بیماران قلبی و ریوی، کسانی که بیماری صعب‌العلاج دارند، افرادی که شیمی‌درمانی می‌شوند و افرادی که در خط مقدم ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی هستند تزریق شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: خوشبختانه موارد بیماری در ایران در حال کاهش است و تخت‌های بیمارستانی نیز در حال آزاد شدن هستند. بسیاری از بخش‌های کرونا نیز در حال تعطیل شدن است و اگر این روند ادامه یابد و مردم نیز کمک کنند، احتمال دارد که به سوی کنترل بیماری پیش برویم.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۲۳:۳۳
0
0
تأثیر بر مرگ ومیرش مهم است توکل بر خدا کن فیکون بشه ایشالا عجل فرجه به قدرت خدا ایشالا
captcha