بهره‌مندی از برگزیدگان مسابقات قرآنی در رسانه ملی
کد خبر: 3940427
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
در بیانیه هیئت داوران چهل‌وسومین مسابقات قرآن تأکید شد/

بهره‌مندی از برگزیدگان مسابقات قرآنی در رسانه ملی

در بیانیه هیئت داوران چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم ضمن گلایه از نداشتن سهم شبکه‌های دیگر صداوسیما (غیر از شبکه قرآن سیما) در پوشش این برنامه ملی، بر استفاده مطلوب از برگزیدگان این مسابقات در برنامه‌های رسانه ملی تأکید شد.

بهره‌مندی از برگزیدگان مسابقات قرآنی در برنامه‌های صداوسیمابه گزارش خبرنگار ایکنا، محمد خواجوی، رئیس هیئت داوران چهل و سومین دوره مسابقات قرآن بیانیه هیئت داوران را در آیین اختتامیه که امشب، 21 آذرماه برگزار شد، قرائت کرد. متن این بیانیه بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَساراً (سوره اسراء، آیه 82)

دیگر بار در سایه الطاف و عنایت حضرت باریتعالی، رایحه جان فضای قرآن کریم و عطر حیات‌بخش آن در ایران اسلامی گسترده شد و ذات ربوبی توفیق خدمتگزاری به ساحت مقدس کلامش را در برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی و تفسیر عمومی قرآن کریم به خادمان آن ارزانی داشت.

هیئت داوران این دوره از مسابقات ضمن تشکر و قدردانی از همه شرکت‌کنندگان گرامی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری و تمامی خادمان و دست‌اندرکاران این امر مهم و حیاتی نکاتی را به سمع و نظر مردم عزیز و مسئولان ارجمند و خدوم ایران اسلامی می‌رساند؛

1-مناسب است مسئولان قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با ایجاد امکانات آموزشی مورد نیاز و با بهره‌گیری از اساتید و پیشکسوتان قرآن کریم در سراسر کشور به ویژه استان‌های کم‌برخوردار، نسبت به ارتقای سطح کیفی و کمی شرکت‌کنندگان در مسابقات اقدامات لازم را معمول نمایند.

2-ضمن تشکر از مسئولان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به جهت پخش مستقیم این دوره از مسابقات از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن انتظار می‌رفت که شبکه‌های دیگر صدا و سیما نیز در برگزاری این مراسم سهیم بوده و نسبت به انعکاس این رویداد بزرگ قرآنی در قالب بسته‌های گزارشی اقدام می‌کردند. همچنین تأکید می‌گردد از برگزیدگان این مسابقات در برنامه‌های قرآنی صدا و سیما به نحو مطلوب استفاده شود.

3- استمرار فعالیت‌های قرآنی و توسعه و تعمیق‌بخشی آنها در حوزه معارف قرآنی توسط حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی کشور بسیار ضروری و لازم بوده و باید نسبت به آن اهتمام ویژه صورت گیرد.

4- احیا و نهادینه کردن ارزش‌های والای قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به منظور صفابخشی و درمان دردهای جامعه و پاسخگویی به شبهات در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بنا بر وعده قطعی خداوند از جمله آیه 82 سوره اسراء توسط مسئولان محترم و با یاری ملت شریف ایران از مطالبات راهبردی و استراتژیک جامعه قرآنی کشور می‌باشد.

5-ایجاد بستر مناسب و فراهم کردن امکانات لازم به ویژه در فضای مجازی با توجه به شرایط خاص موجود در کشور و جهان به منظور رفع موانع توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن کریم را از سوی مسئولان ذیربط خواستاریم.

6-انتظار می‌رود مسئولان محترم کشور در دفاع از حریم اسلام و قرآن عزیز و مستضعفان جهان و مبارزه همه جانبه با استکبار جهانی براساس نص صریح کلام الهی و پاسخگویی جدی در مقابل توطئه‌های شیطانی آنها به ویژه شهادت مظلومانه دانشمندان هسته‌ای و عرصه مدافعان حرم و امنیت تلاش لازم را مبذول دارند.

در پایان از تلاش‌های خادمان قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه به جهت فراهم کردن شرایط و سازوکارهای معمول به جهت برگزاری مناسب و هرچه بهتر این دوره از مسابقات، در شرایط سخت کرونایی که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گرفت و همچنین اقدام در پالایش و اصلاح آیین‌نامه‌های مسابقات و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح سنجش داوران مسابقات قرآن کریم، تشکر و قدردانی می‌گردد.

هیئت داوران چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم

21 آذرماه 1399»

انتهای پیام
captcha