مسابقات سراسری قرآن را منصفانه نقد کنیم
کد خبر: 3940240
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

مسابقات سراسری قرآن را منصفانه نقد کنیم

داور مسابقات قرآن كریم كشورمان با بیان اینكه شیوه كنونی برگزاری مسابقات سراسری قرآن یك كار پسندیده است، گفت: برای این كار نوپدید، طبیعی است نقدهایی وارد باشد اما در نقدها باید مقداری بعد انصاف را در نظر بگیریم.

حمید ایماندار، داور مسابقات قرآن كریم در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به شیوه كنونی برگزاری مسابقات سراسری قرآن گفت: شرایط موجب شد تا شیوه‌های برگزاری رویدادهای مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی و ورزشی تغییر یابد كه مسابقات سراسری قرآن هم از این قضیه مستنثی نیست.

وی افزود: برگزاری مسابقات سراسری قرآن با شیوه كنونی یك كار پسندیده‌ای است هرچند به دلیل اینكه این شیوه نوپدید است و شركت‌كنندگان نیز با یك پدیده جدید تحت عنوان مسابقات مجازی روبه‌رو شدند، طبیعی است كه در حوزه اجرایی و فنی ممكن است نقدهایی وارد باشد.

ایماندار ادامه داد: هم شركت‌كنندگان، هم ناظران و هم ناقدان مسابقات باید در نظر داشته باشند كه یك پدیده جدید طبیعتاً دارای ایراداتی است كه به مرور زمان حل می‌شود لذا مقداری باید خویشتن‌دار بود چنانچه رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم اظهار كردند كه نقدها و ایرادات زیادی به این شیوه مسابقات وارد شده است اما در نقدها باید مقداری بعد انصاف را در نظر بگیریم.

این حافظ كل قرآن كریم اظهار كرد: در مجموع به دلیل شرایط كنونی و هم اینكه در سایر حوزه‌ها هم چنین اقداماتی انجام می‌شود و هم به جهت كاهش هزینه‌ها موافق برگزاری مسابقات قرآن به شیوه كنونی هستم.

وی یادآور شد كه قطعاً برگزاری مسابقات سراسری قرآن به این شیوه دائمی نیست و دست‌اندركاران هم قصد ندارند كه مسابقات قرآن را برای همیشه به‌صورت مجازی برگزار كنند.

ایماندار در ادامه سخنان خود به عدم برگزاری مرحله فینال در مسابقات سراسری قرآن اشاره كرد و گفت: به نظر می‌رسد در این زمینه باید تجدیدنظری صورت گیرد و جا دارد میان منتخبان رشته‌های حفظ و قرائت این مسئله برگزاری مرحله نهایی جدی گرفته شود زیرا تنها با برگزاری مرحله مقدماتی ارزیابی دقیقی نخواهد شد.

این داور مسابقات قرآن گفت: طی چند دهه گذشته هیچ‌گاه مسابقات سراسری تك مرحله‌ای نبوده است و حتی در برخی از استان‌ها كه سطح رقابت‌ها بالاست، مرحله استانی هم دو مرحله‌ای است. با توجه به سطح بالای مسابقات مسلماً تنها با یك مرحله تلاوت كردن نمی‌توان نتیجه دقیق را ارائه كرد زیرا تلاوت در برخی نقاط قرآن سخت و در برخی دیگر آسان است بنابراین برای اینكه ارزیابی‌ها دقیق‌تر شود، برگزاری مرحله فینال یك امر ضروری است.

انتهای پیام
captcha