ابلاغ نامه قضایی الزام اخذ پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها به دستگاه‌های اجرایی اردبیل
کد خبر: 3939364
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

ابلاغ نامه قضایی الزام اخذ پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها به دستگاه‌های اجرایی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌ها و تعاملات انجام شده نامه قضایی الزام دریافت پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به دستگاه‌های اجرایی اردبیل ابلاغ شد.

ابلاغ نامه قضایی الزام اخذ پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها به دستگاه‌های اجرایی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ۱۶ آذرماه اظهار کرد: حفاظت و صیانت هر چه بیشتر از آثار باستانی و میراث فرهنگی و تاریخی نیازمند عزم و اراده همگانی و به ویژه هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی است تا اجرای این پروژه‌ها زمینه برای ورود خسارت به میراث فرهنگی را فراهم نیاورد.

وی با تاکید بر لزوم لحاظ پیوست میراث فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت این موضوع رایزنی‌ها و تعاملات لازم با مسئولان دستگاه قضایی استان و دادستان اردبیل انجام شد تا تمامی دستگاه‌های اجرایی استان پیش از آغاز طرح‌های عمرانی پیوست میراث فرهنگی و تاریخی دریافت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از ابلاغ نامه دادستان اردبیل برای دستگاه‌های اجرایی و الزام دستگاه‌ها به اخذ پیوست میراث‌فرهنگی برای تمامی پروژه‌های عمرانی گفت: با این ابلاغ اخذ پیوست میراث‌فرهنگی برای طرح‌ها اجباری شد که این دستاوردی بزرگ برای اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان به شمار می‌رود.

فلاحی این اقدام را گامی مهم در راستای حفاظت و حراست از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی استان دانست و ادامه داد: بر این اساس ورود هر گونه خسارت به آثار باستانی و میراث‌فرهنگی در طول اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و اجرایی توسط دستگاه‌ها جرم محسوب وبا برخورد دستگاه قضایی روبه‌رو شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

وی افزود: صیانت از آثار ملی و باستانی باید به عنوان یک وظیفه و رسالت مهم در دستور کار همگان قرار گیرد و هیچ اقدامی تاریخ و تمدن منطقه را خدشه‌دار نکند که برای دستیابی به این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha