شهادت فخری‌زاده صدها جوان دانشمند پرورش می‌دهد
کد خبر: 3938452
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

شهادت فخری‌زاده صدها جوان دانشمند پرورش می‌دهد

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید فخری‌زاده سرمایه بزرگ علمی کشومان بود، تأکید کرد: دشمنان باید بدانند که صد‌ها دانشمند جوان دیگر به تأسی از این شهید والا‌مقام و آرمان‌های انقلاب راه ایشان را ادامه خواهند داد.

شهادت فخری‌زاده صدها جوان دانشمند می‌رویاندحجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه تروریسم بین‌الملل با ترور شهید محسن فخری‌زاده به سرکردگی آمریکای خبیث، برگ ننگین دیگری را در کارنامه سیاه خود به ثبت رساند، اظهار کرد: عاملان ترور شهید فخری‌زاده باید هر چه زودتر شناسایی، دستگیر و مجازات شوند.

وی با تأکید بر اینکه بی‌تردید آمران، عاملان و مباشران این اقدام کور به‌زودی پشیمان خواهند شد، ادامه داد: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران بزدلان خواهد بود.

شجاعی با یادآوری اینکه این شهید بزرگوار در طول عمر با برکت خود، منشأ خدمات فراوانی در کشور بودند، ادامه داد: نام شهید فخری‌زاده در تاریخ کشورمان به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شخصیت‌های رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علم و فناوری و به‌ویژه دانش هسته‌ای ثبت خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده سرمایه بزرگ علمی برای کشومان بود، تصریح کرد: دشمنان باید بدانند صد‌ها دانشمند جوان دیگر به تأسی از این شهید والا‌مقام و آرمان‌های انقلاب راه ایشان را با قدرت و قوت ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: با شناختی که در این مدت از  شهید داشتم ایشان را به شدت معتقد به انقلاب اسلامی و مبانی فکری حضرت امام(ره) یافتم که علاوه‌ بر تخصص بالایی که در رشته خود داشتند، دغدغه‌های ارزشمندی را نیز در حوزه‌ علوم انسانی و به‌ویژه فلسفه اسلامی پیگیری می‌کردند و همین مسئله از ایشان شخصیتی کم‌نظیر ساخته بود. شهید فخری‌زاده روحیه تحول‌خواهی در علم را داشت و معتقد به شکستن مرزهای علم و دانش بود.

این مسئول با اشاره به اینکه از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی این شهید می‌توان به داشتن روحیه نوآوری و خلاقیت بالا اشاره کرد، افزود: همین امر منجر به موفقیت در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فناوری و هسته‌ای شد و بی‌تردید انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف خود در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه اقتصاد، نیازمند این نوع روحیه مرزشکنی برای موفقیت است. همچنین، از خون شهید فخری‌زاده نباید گذشت. این شهید بزرگوار سرمایه‌ای بزرگ برای صنایع دفاعی و آینده ایران بود و سال‌ها در لیست ترور موساد قرار داشت.

انتهای پیام
captcha