استفاده از کتاب‌های صوتی؛ راهی برای افزايش سرانه مطالعه
کد خبر: 3936178
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

استفاده از کتاب‌های صوتی؛ راهی برای افزايش سرانه مطالعه

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین گفت: در اين روزگار کتابخوان کم شده و بیشتر کتابخوان‌ها هم طلبه و دانشجو هستند؛‌ با اين شرايط یکی از پیشنهادات ما برای افزایش مطالعه، استفاده از کتاب‌های الکترونیکی یا کتاب‌های صوتی است و یا اینکه سير مطالعاتی داشته باشیم و خلاصه کتاب‌ها را برای هم بازگو کنیم تا انگيزه كتابخوانی ايجاد شود.

استفاده از کتاب‌های صوتی راهی برای افزايش سرانه مطالعه

به گزارش ايكنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدرضا سبحانی‌نیا، مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین، در نشست خبری که امروز پنجشنبه ۲۹ آبان در کتابخانه امام صادق (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در روزگار ما که رایانه و فضای مجازی خلاهای بسیاری را در جامعه برای مردم پر کرده و دوره انفجار اطلاعات نام گرفته است هم كتاب ارزش و اعتبار ويژه‌ای دارد.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین ادامه داد: متأسفانه در چند سال اخیر رونق کتابخوانی کم شده و مردم به جای اينكه اطلاعات صحيح را از خواندن کتاب به دست بياورند، دوست دارند اطلاعات‌شان را از لابه لای صفحات مجازی كسب كنند در حالی که کسب اطلاعات از این طریق مورد اعتماد نيست و نمی‌تواند جای کتاب را بگيرد.

وی ادامه داد: در اين روزگار کتابخوان کم شده و بیشتر کتابخوان‌ها هم طلبه و دانشجو هستند و برای مباحث درسی به کتابخانه مراجعه می‌كنند؛‌ با اين شرايط یکی از پیشنهادات ما برای افزایش مطالعه، استفاده از کتاب‌های الکترونیکی یا کتاب‌های صوتی است و یا اینکه سير مطالعاتی داشته باشیم و خلاصه کتاب‌ها را برای هم بازگو کنیم تا انگيزه كتابخوانی ايجاد شود.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به ویژگی‌های کتابخانه امام صادق (ع) قزوین، خاطرنشان کرد: این کتابخانه در سه طبقه بنا شده و ۸۰ هزار جلد کتاب دارد و يک کتابخانه عمومی و تخصصی محسوب می‌شود که در موضوعات گوناگون علوم اسلامی و انسانی دارای کتب مختلف است،‌ كتابخانه امام صادق (ع) کتابخانه‌ای بی‌نظیر در استان قزوین و یکی از کم‌نظیرترین کتابخانه‌ها در بین استان‌های همجوار است.

وی با اشاره به اينكه اعضای اين كتابخانه شامل روحانیون، طلاب و اقشار مختلف مردم هستند؛ بيان کرد: کتابخانه امام صادق (ع) قزوین ۱۲ هزار عضو دارد که از این تعداد ۴ هزار عضو فعال هستند و بیش از ۵۰ درصد اعضای این کتابخانه را بانوان تشکیل می دهند.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین در پايان گفت: از ۸۰ هزار جلد کتاب موجود در این کتابخانه ۲ هزار جلد کتاب خطی است و ۳ هزار جلد كتاب هم چاپ سنگی است. این کتابخانه با این سرمایه ارزشمند هم اکنون در شرایط کرونایی به مردم خدمت ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha