کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» رونمایی شد
کد خبر: 3935914
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» رونمایی شد

کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی کوثر تبریز رونمایی شد.

کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» رونمایی شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» عصر روز گذشته، 27 آبان‌ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی کوثر تبریز رونمایی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، در این مراسم با تجلیل از نویسنده کتاب و حوزه هنری در نشر چنین کتاب‌هایی، اظهار کرد: نویسندگان متعهد که زمان انقلاب را نیز درک کرده‌اند، باید برای جلوگیری از تحریف انقلاب و دفاع مقدس کتاب بنویسند.

وی خطاب به ناشران و نویسندگان، حوزه هنری و بسیج رسانه، با بیان اینکه همگی در ارتباط با دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف حقایق مربوط به آن دوران وظیفه سنگینی دارید، افزود: خوشبختانه الان راویان دفاع مقدس که خود در صحنه جنگ و جبهه‌ها حضور داشتند، زنده هستند، باید با کمک ناشران متعهد، حقایق و رشادت‌های دوران جنگ و دفاع مقدس را برای آشنایی نسل جوان مکتوب کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای آشنایی نسل جوان با حقایق دوران دفاع مقدس، حضور در مناطق جنگی و کاروان‌های راهیان نور لازم است، تأکید کرد: واقعیت‌های دفاع مقدس و حضور مردمی در پشت جبهه و دلیرمردی رزمندگان اسلام باید نوشته شود.

وی در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: هر جامعه را با سرانه مطالعه‌اش بررسی می‌کنند و برای دانستن فرهنگ مردم هر جامعه به میزان کتابخوانی مردم آن و اینکه چقدر کتاب در سال چاپ و منتشر می شود، نگاه می‌کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تأکید بر لزوم تلاش برای ترویج فرهنگ اهدای کتاب، بیان کرد: ترویج کتابخوانی و نشر کتاب بسیار ارزشمند است؛ رهبر معظم انقلاب در اهمیت کتابخوانی می‌فرمایند: «خانواده‌ام شب‌ها را با کتاب خواندن سپری می‌کنند و کتاب به دست می‌خوابند».

سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با اشاره به چاپ و نشر کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» به همت این نهاد، اظهار کرد: در این کتاب گزیده‌ای از اسناد سال ۱۳۴۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامل ۸۰ سند و ۸۰ عکس متشکل از اسناد، اعلامیه‌ها، بیانیه‌های علما و اساتید دانشگاه، صورت‌جلسات، دستورات و گزارش‌های ساواک، ژاندارمری، شهربانی و استانداری آن دوران و همچنین تصاویری از راهپیمایی و تظاهرات و تجمعات مردم قهرمان و حماسه ساز تبریز در روزهای اوج انقلاب یعنی ایام آذر، دی و بهمن سال ۱۳۵۷ است.

وی افزود: طرح مجموعه تصاویر و عکس‌های حوادث و رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی در تبریز به روایت عکس و اسناد و باز نشر آنها از طرح‌های مصوب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هنری آذربایجان شرقی بوده است.

بلاغی با اشاره به اهمیت این کتاب، گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که اکثر این عکس‌ها و اسناد برای اولین‌بار منتشر می‌شوند و هدف از تألیف کتاب، جلوگیری از تحریف انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی است و پژوهشگران، تاریخ‌نویسان و نسل‌های جدید می‌توانند به اسناد و منابع تاریخی دست یابند.

کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند»، به کوشش سیدمحمدمسعود نقیب در ۲۴۸ صفحه، تآلیف و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» رونمایی شدکتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» رونمایی شدکتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» رونمایی شدکتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» رونمایی شدکتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» رونمایی شد

انتهای پیام
captcha