ارتباط مستقیم رشد فرهنگ جامعه با کتابخوانی
کد خبر: 3935893
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

ارتباط مستقیم رشد فرهنگ جامعه با کتابخوانی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به دلایل عقلی و منطقی ارزش کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: به هر اندازه فرهنگ کتابخوانی در جامعه رشد و گسترش پیدا کند فرهنگ عمومی جامعه نیز متعالی می‌شود.

ضرورت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، روز گذشته، ۲۷ آبان‌ ماه در وبینار هفته کتاب و کتابخوانی، با اشاره به اهمیت کتاب و نوشتن کتاب در دین اسلام، اظهار کرد: اولین آیاتی که بر پیامبر اسلام نازل شد در مورد خواندن بود و قرآن اصلی‌ترین معجزه پیامبر نیز از نوع کتاب است که نشان دهنده اهمیت کتاب را در دین اسلام نمایان می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه خداوند در قرآن به قلم و به آنچه با قلم نوشته می‌شود قسم می‌خورد نشان دهنده ارزش نوشتن و نوشتار در دین اسلام است و ائمه معصومین(ع) خود کتاب می‌نوشتند و به نوشتن کتاب ارزش قائل بودند و حضرت امیرالمؤمنین(ع) با املاء پیامبر (ص) چندین کتاب نوشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: صحیفه‌ سجادیه از سوی امام سجاد(ع) املاء و توسط امام محمدباقر(ع) نوشته شده است که نشان‌دهنده جایگاه کتاب و نوشتن در بیان معصومین(ع) است.

وی با اشاره به دلایل عقلی و منطقی ارزش کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: عقل و منطق اقتضا می‌کند که در جامعه همه با کتاب انس بگیرند و برای کتاب و کتابخوانی ارزش قائل شده و فرزندان خود را با خواندن کتاب مأنوس کنند. به هر اندازه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رشد و گسترش پیدا کند فرهنگ عمومی جامعه نیز به همان اندازه رشد و تعالی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی اظهار کرد: یکی از بهترین کارهای خیر برای خیرین تهیه کتاب و تأسیس کتابخانه است چرا که شخصی که علمی را از خود به یادگار می‌گذارد از آنچه که مردم از آن علم استفاده می‌کنند ثواب و پاداش می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha