ضرورت تسریع در تبدیل كتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های فرهنگی
کد خبر: 3935830
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

ضرورت تسریع در تبدیل كتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های فرهنگی

مدیركل منابع نهاد كتابخانه‌های عمومی با بیان اینكه امکان فعالیت در فضای مجازی فراهم است و کتابداران در صف اول ایستاده‌اند، اظهار کرد: با پیگیری کتابداران، رسالت تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های فرهنگی به تحقق نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدباقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امروز، 27 آبا‌ن‌ماه در آیین رونمایی از فاز سوم طرح «نسیم دانایی» که به صورت مجازی با حضور مسئولان كتابخوانی فارس برگزار شد، با بیان اینکه اجرای این طرح عظیم کار قابل تحسینی است، افزود: همکاری خیرین در این طرح مصداق بارز باقیات صالحات است. امیدوارم بیشتر خیرین ذهن و زبان و قلم خود را به سمت کتاب بیاورند و در ترویج کتابخوانی همراهی کنند.

وی با اشاره به اهمیت مقام کتابدار، تصریح کرد: روز کتاب و کتابخوانی در واقع روز کتابدار است. تصمیم‌گیری برای نامگذاری این روز نویدبخش این نکته است که مسئولانی که این روز را نامگذاری کردند به ارزش و مقام کتابدار در جامعه واقف بودند؛‌ همچنین مسئولیت ما را به عنوان خدمتگزار فرهنگی مردم بیشتر می‌کند.

میرعبداللهی با تأکید بر اینکه مشکلات ناشی از شیوع کرونا کتابخوانی را تعطیل نکرده است، افزود: امکانات فعالیت در فضای مجازی فراهم است و کتابداران در صف اول فعالیت در فضای مجازی ایستاده‌اند. با پیگیری کتابداران، این رسالت نهاد که تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های فرهنگی است، به تحقق نزدیک‌تر می‌شود.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی در پایان تأکید کرد: مدیران ارشد نهاد به دنبال اصلاح اساسنامه نهاد و وضع مالی و دریافتی این سازمان فرهنگی هستند و بهبود وضعیت معیشتی کتابداران را در فرصت‌های پیش رو به جد پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha