ضرورت احیای نقاهتگاه‌ها در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3935813
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
استاندار تأکید کرد:

ضرورت احیای نقاهتگاه‌ها در چهارمحال‌وبختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ضرورت احیای نقاهتگاه‌ها در شرایط فعلی احساس می‌شود، گفت: در شرایط کنونی بیماری کرونا، برای کاهش بار بیمارستان و افزایش رضایت در مراکز درمانی، این نقاهتگاه‌ها می‌توانند مؤثر باشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۲۷ آبان‌ماه در جلسه قرارگاه مردمی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جهت قطع زنجیره ویروس کرونا در استان با بیان اینکه در جلسات مرتبط با کرونا باید نیازمندی‌ها برای پیشگیری و مبارزه با کرونا به‌درستی بیان شود، اظهار کرد: در جلسه ستاد ملی کرونا در حضور رهبر معظم انقلاب‌اسلامی مسئولان خواستار همکاری بسیج و مساجد در کنترل و مهار این بیماری شدند، برای مهار بیماری نیازمند کمک‌های مردمی هستیم.

استاندار با اشاره به اینکه وظیفه اصلی در حال حاضر پیشگیری و حفظ سلامت مردم در برابر بیماری کرونا است، تأکید کرد: وظایف متولیان در امور مربوط به کرونا مشخص است، متأسفانه به‌علت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اعمال شده برای مدیریت این بیماری، بسیاری از مشاغل دچار آسیب‌هایی شده‌اند، بنابراین در این شرایط باید معیشت مردم نیز موردتوجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دولت برای اقشار آسیب‌دیده از کرونا مسائلی مانند بسته‌های معیشتی، بیمه بیکاری، بخشودگی مالیاتی، تسهیلات بانکی و ... را در برهه‌های مختلف بنا بر شرایط در نظر گرفت، در حال حاضر ۱۴ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و اعطای تسهیلات بانکی نیز هم‌چنان ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود دولت برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر بسته‌های حمایتی دیگری نیز در نظر بگیرد.

عباسی در ادامه با تأکید بر اینکه کمک‌های خیری و مواسات مؤمنانه باید به‌صورت هدفمند در اختیار نیازمندان واقعی قرار بگیرد، عنوان کرد: کمک‌های مؤمنانه تنها برای رفع نیازهای معیشتی مردم نیست، بلکه می‌توان این کمک‌ها را بر اساس اولویت‌های احصا شده به بخش‌های دیگری از جمله زیرساخت‌های آموزش مجازی، تجهیزات درمانی و ... نیز اختصاص داد.

استاندار افزود: فرمانداران برای کمک به نیروهای خیری و جهادی در بحث مبارزه با کرونا، امکانات دستگاه‌های اجرایی را در اختیار این نیروها قرار دهند، گاهی در برخی شهرستان‌ها نیازمند اقدامات فرهنگی برای کنترل بیماری هستیم که قرارگاه‌های مردمی نیز می‌توانند در این مسئله نیز ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ضرورت احیای نقاهتگاه‌ها در شرایط فعلی احساس می‌شود، گفت: برای کاهش بار بیمارستان و افزایش رضایت در مراکز درمانی، این نقاهتگاه‌ها می‌توانند مؤثر باشند؛ بیمارانی که بهبودی در روند درمان آن‌ها مشهود است برای تکمیل سیر درمان در نقاهتگاه‌ها پذیرش شوند تا وضعیت بیماری آن‌ها عادی شود، ایجاد نقاهتگاه‌ها در سایر استان‌ها نیز برای مدیریت بیماری مؤثر بوده است.

عباسی در پایان یادآور شد: همچنین آموزش گروه‌های جهادی برای مراقبت از بیماران کرونایی و انجام کارهای خدماتی در بیمارستان‌ها می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی در مراکز درمانی و کمک به قطع زنجیره ویروس کرونا شود.

انتهای پیام
captcha