«جنون مجنون» و روایت 270 شهید خراسان رضوی
کد خبر: 3935743
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

«جنون مجنون» و روایت 270 شهید خراسان رضوی

بعد از انتخاب کتاب برتر سال در حوزه خاطرات دفاع مقدس، به سراغ نویسنده کتاب «جنون مجنون» می‌روم. مجنون و رزمنده‌ جانبازی که تمام مشاهداتش را از دوران دفاع مقدس در کنار 270 شهید خراسان رضوی به رشته تحریر درآورده است.

گفتگو با مجنون « جنون مجنون »

انتخاب کتاب «جنون مجنون» در اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره ملی کتاب دفاع مقدس بهانه‌ای ‌شد تا به سراغ نویسنده این کتاب برویم. مجنون و جانبازی که مشاهدات خود را از ۲۷۰ شهیدی که نامشان را در این کتاب ذکر کرده نوشته است.

حمید جهانگیر فیض‌آبادی، نویسنده کتاب «جنون مجنون»، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه این کتاب درباره خاطرات و مشاهدات خود با زندگی در کنار 270 شهید دوران دفاع مقدس مشهدی است، گفت: کتاب «جنون مجنون» شامل زندگی و خاطرات شهدایی است که در واحد تخریب، غواصی و دوستانی که در لشکر امام رضا(ع) در دوران دفاع در مناطق جنوب تا شمال ایران حضور داشتند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

او که خودش رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است و در مناطق عملیاتی از سال 64 تا پایان جنگ تحمیلی حضور داشت، ادامه داد: بعد از بازنشستگی از سال 90 به سفارش دوستانم شروع به نوشتن کتاب کردم و حدود 5 سال نوشتن این کتاب طول کشید و توسط سردار قاآنی در اواخر سال 95 از آن رونمایی شد. نوشتن کتاب کار سختی است و بیشتر سکوت شب را برای نوشتن انتخاب می‌کردم اما راه شهدا و ادامه دادن راه آنان خستگی نمی‌شناسد و بی‌معناست.

فیض‌آبادی با بیان اینکه برای انتخاب کتاب برتر سال از بین 1300 عنوان کتاب بعد از داوری 80 کتاب انتخاب و در نهایت «جنون مجنون» در بخش خاطرات دفاع مقدس به عنوان کتاب برتر سال کشوری انتخاب شد، تصریح کرد: سال 1397 نیز این کتاب از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان کتاب برتر سال انتخاب شد.

جنون عاشقی

وی با تأکید بر اینکه چاپ پنجم کتاب «جنون مجنون» در راه است، بیان کرد: این کتاب روایت جنون انسان‌های عاشقی است که در دوران دفاع مقدس رزمندگان و شهدای آن دل به خط مقدم زدند و با پیروی از ولایت و رهبری و ایثار جانشان از آرمان‌های جمهوری اسلامی و ایران اسلامی دفاع کردند.

این جانباز دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: یکی دیگر از علل نامگذاری کتاب اتفاقات جزیره مجنون و موجی شدن خودم است، تمام افرادی که در کتاب نام آنها ذکر شده از دوستان و همرزمانم بودند که من سال‌ها با آنها از نزدیک زندگی کردم و با بسیاری از آن‎ها رفت و آمد خانوادگی داشتیم.

فیض‌آبادی در پاسخ به این سوال که سفارش و وصیت‌نامه تمام شهدایی که با آنها زندگی کردید، چه بود، افزود: پیروی از ولایت و رهبری و انجام دستورات قرآن و تکالیف دینی، سفارش اول همه شهدا بود.

وی درباره تفاوت جوانان دیروز و امروز اظهار کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا از گذشته تا به امروز هیچ تغییری نداشته است و حضور جوانان در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم و مدافعان حرم، نشان دادند جوانان همان جوانان پیرو ولایت و رهبری هستند و در صورتی که رهبر انقلاب فرمان دهد، همه در صف اول میدان حاضرند تا جانشان را فدا کنند.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مسئولان باید چشمانشان را به روی واقعیت‌های جامعه باز کنند و به راه اصلی انقلاب اسلامی و پیروی از ولی فقیه زمانه برگردند تا خون شهدا پایمال نشود، افزود: بی‌تعارف، دنیا گذراست و مردم نیز باید به خودشان رحم کنند، چرا که بخشی از گرانی‌ها در جامعه نظیر هجوم مردم به بورس و خرید کالاها خود باعث گرانی مضاعف می‌شود.

فیض‎آبادی درباره سبک نوشتاری کتاب «جنون مجنون» تصریح کرد: سبک نوشتاری کتاب به صورت خطی از بدو تولد شهدا آغاز و تا پایان دوران دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه 598 از سوی رهبر کبیر انقلاب ادامه دارد و با زبانی شیوا ساده به رشته تحریر درآمده است و به جرئت می‌توانم بگویم یکی صادقانه‌ترین کتاب‌های دوران دفاع مقدس است که از ساده‌ترین خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس مانند فعالیت‌های روزمره آنها نوشته شده و دعا، مناجات و عبادت رزمندگان و خلوص نیتشان و خاطرات تلخ شهادتشان نیز بیان شده است.

«سروهای نیلوفری» در راه چاپ

نویسنده کتاب «سروهای نیلوفری» با بیان اینکه این کتاب به زودی به چاپ می‌رسد و درباره زندگی 40 شهید منطقه مهرآباد مشهد است، درباره دیگر آثار خود بیان کرد: تاکنون چند کتاب دیگر در ارتباط با زندگی شهدای دوران دفاع مقدس نظیر زندگی و خاطرات شهید علی مردانی و شهید علی‌اصغر حسینی نوشته‌ام که به چاپ خواهند رسید.

انتهای پیام
captcha