جشنواره‌های دانشجویی جهاد دانشگاهی به ایستگاه آخر می‌رسند
کد خبر: 3935213
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
فردا به صورت مجازی

جشنواره‌های دانشجویی جهاد دانشگاهی به ایستگاه آخر می‌رسند

سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: آیین اختتامیه چهار جشنواره و مسابقات دانشجویی جهاد دانشگاهی ۲۶ آبان به کار خود پایان می‌دهند.

جهاد دانشگاهی چهار جشنوارهحامد علی‌اکبر زاده، سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه‌های هفته کتاب این سازمان گفت: جهاد دانشگاهی به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در سراسر کشور برنامه‌های جامع و گسترده‌ای را در نظر گرفته است که شامل برگزاری نشست‌های تخصصی معرفی، رونمایی و نقد کتاب، گفت‌وگو‌ با ناشران، مؤلفان و مترجمان، مسابقات کتابخوانی و... در سراسر کشور است که عمده برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: در این راستا چهار برنامه ویژه در دستور کار سازمان انتشارات قرار دارد که یکی از آنها برگزاری بیست و هفتمین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی است و هر سال همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود و امسال هم به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
علی‌اکبرزاده ادامه داد: امسال با وجود شرایط کرونایی، تعداد آثار تقریباً همانند سال‌های گذشته بوده و ۶۴۵ اثر به دبیرخانه جشنواره کتاب سال دانشجویی ارسال شده است که از میان آن‌ها ۵ اثر به عنوان برگزیده و ۵ اثر شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.
 
وی تصریح کرد: آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی نیز یکی از برنامه‌های ویژه دیگر در هفته کتاب است که در این جشنواره نیز ۶۱۵ اثر با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و در این راستا از ۶ اثر برگزیده و ۱۶ شایسته تقدیر با اهدای جوایز و لوح جشنواره تجلیل خواهد شد.
 
سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در ادامه گفت: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه و نخستین دوره مسابقات دانشجویی کتاب سه دقیقه‌ای نیز همزمان با دو جشنواره دیگر در ۲۶ آبان در استودیو مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.
 
وی به نحوه برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره‌ها و مسابقات اشاره کرد و افزود: به دلیل شرایط پیش آمده ناچار به برگزاری مجازی این برنامه‎ها هستیم و در آیین اختتامیه از یک برگزیده به نمایندگی از سایر برگزیده‌ها تجلیل می‌شود و جوایز سایر برگزیدگان نیز برای آن‌ها ارسال خواهد شد.
 
علی‌اکبرزاده یادآور شد: علاوه بر برنامه‌های یادشده از سه ناشر دانشگاهی برگزیده، دو استاد دانشگاه برتر، منصوره اتحادیه و ضیاء موحد نیز تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام
captcha