«کتاب جمکران» به بحرین رفت
کد خبر: 3934567
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

«کتاب جمکران» به بحرین رفت

یک مرکز فرهنگی، با ترجمه و عرضه دو اثر از بخش کودک و نوجوان، نشر آثار کتاب جمکران در بحرین را آغاز کرد.

انتشار آثار «کتاب جمکران» در بحرینبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر کتاب جمکران؛ در سال‌های اخیر ناشران و فعالان فرهنگی کشور‌های گوناگون از تایلند تا ترکیه و لبنان و دیگر کشورها، یکی پس از دیگری، مشتری آثار انتشارات «کتاب جمکران» بوده‌اند و آثار این انتشارات را برای ترجمه و نشر در کشور خود برگزیدند.

بحرین جدیدترین کشور متقاضی همکاری با انتشارات جمکران است. در روز‌های اخیر، دو کتاب «دعوت الرجل الصادق» و «حکایة الطیبین» از آثار واحد کودک و نوجوان انتشارات یادشده، ترجمه و در بازار بحرین منتشر شد. کتاب‌ها با موضوع مباهله و اهل‌بیت(ع) و به ترتیب به قلم مجید ملامحمدی و ابراهیم حسن‌بیگی به نگارش درآمده است.

در بخشی از کتاب «دعوت الرجل الصادق» می‌خوانیم: «به محمد چشم دوختیم و منتظر بودیم تا پاسخ این استدلال منطقی ما را بدهد. او تبسمی کرد و گفت: «از این نظر حضرت عیسی، چون حضرت آدم است که خداوند او را بدون اینکه پدر و مادری داشته باشد از خاک آفرید، اگر شما راست می‌گویید پس برای حضرت آدم این منصب شایسته‌تر است. زیرا اون نه پدر داشت و نه مادر. ولی چنین نیست و هر دوی آن‌ها بنده و مخلوق خداوند هستند». ما سکوت کردیم تا در برابر این استدلال و مقایسه دلیلی پیدا کنیم.

یادآور می‌شود؛ رویکرد سال‌های اخیر کتاب جمکران تمرکز بر تولید کتب فاخر کودک و نوجوان بوده و با بهره‌گیری از مطالب متناسب و مناسب برای این گروه سنی و تصویرگری فاخر توانسته در عرصه بین المللی نیز توفیق‌هایی به دست آورد. 

انتهای پیام
captcha