آیین اختتامیه دومین کتاب‌ سال بانوان برگزار می‌شود
کد خبر: 3934343
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
با پیام آیت‌الله نوری همدانی؛

آیین اختتامیه دومین کتاب‌ سال بانوان برگزار می‌شود

معاون پژوهش جامعة الزهراء(س) از برگزاری مراسم اختتامیه دومین همایش کتاب ‌سال بانوان با پیام آیت‌الله نوری همدانی خبر داد.

آیین اختتامیه دومین کتاب‌سال بانوان برگزار می‌شودریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعة الزهراء(س)، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: مراسم اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان پنجشنبه، 29 آبان‌ماه، با پیام آیت‌ا‌لله نوری همدانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور، این مراسم از ساعت 10 به صورت مجازی پخش می‌شود و علاوه بر پیام آیت‌الله نوری همدانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعة الزهراء(س)، به سخنرانی می‌پردازد و از آثار برتر این دوره تجلیل خواهد شد.

حقانی با بیان اینکه آثار این دوره در قالب کتاب، مقاله و پایان‌نامه در 12 گروه بررسی شده است، اظهار کرد: این آثار در علوم انسانی و اسلامی به ویژه مباحث زن و خانواده تولید شده است. در این دوره حدود 600 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد و برترین‌های هر رشته انتخاب شده‌اند.

وی با ذکر اینکه سطح آثار این دوره نسبت به دوره اول به علت حضور پررنگتر اساتید بالاتر رفته و آثار علمی و پژوهشی‌تری ارسال شده است، افزود: همزمان با اختتامیه دومین همایش کتاب سال فراخوان سومین دوره هم اعلام خواهد شد.

حقانی حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه علوم انسانی و اسلامی به ویژه عرصه زن و خانواده، شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان طلبه و هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی را از جمله اهداف برپایی این همایش برشمرد.

معاون پژوهش جامعةالزهراء(س) ادامه داد: آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نگاشته شده و رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دفاع شده است در این همایش پذیرفته شدند.

حقانی تصریح کرد: همچنین آثار بانوان و آقایانی که با موضوع زن و خانواده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ منتشر شده به عنوان محور ویژه این همایش در نظر گرفته شده بود. این همایش مختص حوزویان نیست و همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در آن شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha