نقش داروهای گیاهی تأیید شده در روند درمان کرونا
کد خبر: 3933600
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
جهانپور تشریح کرد؛

نقش داروهای گیاهی تأیید شده در روند درمان کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو، با اشاره به ارائه مجوز تولید به چهار داروی گیاهی و سنتی برای درمان کرونا گفت: این داروها درمان قطعی ندارد اما به روند بهبودی و کاهش علائم بیماری کمک می‌کنند.

نقش داروهای گیاهی تأیید شده در روند درمانی کروناکیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تأیید چهار داروی گیاهی و طب سنتی برای درمان کرونا از سوی این سازمان، اظهار کرد: این دارو‌ها به عنوان دارو‌های کمکی در کنار دارو‌های موجود در روند درمان کرونا مجوز تولید گرفتند و انتظار می‌رود که بتواند علائم بیمار را کاهش دهند.

جهانپور ادامه داد: این دارو‌ها می‌تواند به بهبود اکسیژن‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علامت بیماران کرونایی و کاهش التهاب بیمار در طول دوره بیماری کمک کنند.

وی با بیان اینکه این دارو‌ها هنوز وارد پروتکل درمانی نشده‌اند، گفت: برخی از دارو‌های شیمیایی نیز که مورد استفاده قرار می‌گیرند، هنوز وارد پروتکل درمانی نشده‌اند. زمانی یک دارو وارد پروتکل درمانی می‌شود که اثربخشی آنها در مطالعات متعدد تأیید شده و به عنوان داروی قطعی در درمان مستقیم بیماری به کار گرفته شود. ضمن اینکه این دارو‌ها برای تولید مجوز گرفته‌اند و این اجازه ارتباطی با پروتکل درمانی ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: این دارو‌ها به پزشکان درگیر مقابله با کرونا معرفی و مصرف آن نیز باید از سوی پزشک معالج تجویز شود.

وی با اشاره به طرح‌های مختلف تحقیقی دارو‌های گیاهی در زمینه کرونا گفت: در حال حاضر ۶۷ طرح تحقیقی در نوبت بررسی و ارزیابی قرار دارد.

جهانپور با اشاره به ادعا‌های مختلف در حوزه طب سنتی و آنچه به نام طب اسلامی در مورد درمان کرونا شناخته می‌شود، اظهار کرد: هر یک از ادعا‌ها که ماهیت کلاهبرداری داشته باشند برای پیگیری به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. ادعا‌های زیادی در این رابطه وجود دارند که نمی‌توان به همه آن‌ها پرداخت.

وی در پایان افزود: درخواست ما از مردم این است که صرفاً به دارو‌هایی توجه کنند که از سوی سازمان غذا و دارو تأیید شده‌اند و از دارو‌های بی‌مجوز، چه شیمیایی و چه گیاهی و سنتی پرهیز کنند.
انتهای پیام
captcha